معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار میبد گفت : با درخواست تامین اعتبار اداراتی در کمیته برنامه ریزی موافقت می شود که نسبت به مناسب سازی و رفع موانع فیزیکی در حوزه فعالیت خود اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۷۴۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ 26 May 2019

فرزین خادمی در نشست شورای ساماندهی امور سالمندان و ستاد مناسب سازی شهرستان میبد که در سالن اجتماعات اداره بهزیستی این شهرستان برگزار شد افزود: ردیف بودجه تعمیر تجهیزات ادارات در شهرستان‌ها به ادارات کل آنها در استان‌ها اختصاص یافته و ادارات کل باید این بودجه را برای شهرستان‌ها تعریف کنند که به دنبال این موضوع ادارات شهرستان میبد تا به حال مشکلاتی در این ارتباط در جهت اخذ این بودجه داشته و درخواست اعتبار در کمیته برنامه ریزی کرده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی میبد نیز به جلسه‌هایی که مرتبط با مناسب سازی در سال گذشته تشکیل شده و مقرر شده موارد مشخص شده جهت مناسب سازی به ادارات و مراکز عمومی ارجاع داده شود، اشاره کرد.

سید محسن فلاح با برشمردن ۱۱ محور مصوب شده در نشست‌های قبل گفت: سد معبر موردی است که در گام اول باید فرهنگ سازی شود و در منابر و مراسم‌ها نسبت به رفع آن توصیه کرد همچنین در گام بعد باید بنرهایی در سطح شهر نصب گردد و شهرداری نیز با انجام مصاحبه‌ای در این ارتباط کسانی که اقدام به سد معبر می‌کنند را با دادن فرصت ملزم به رفع سدهای معابر کند و کارگروهی نیز متشکل از نیروی انتظامی و دادگستری، صنعت معدن، اداره فرهنگ و ارشاد و… برای اجرایی شدن و فرهنگ سازی مصوبه رفع سدهای معابر تشکیل شود.

وی همچنین افزود: در زمینه شهرسازی و مبلمان شهری و مناسب سازی معابر عمومی نیز ما مشکلات زیادی داریم و چهره شهر میبد نسبت به دیگر شهرهای استان صورت شهر ندارد، ما هنوز چراغ چشمک زن عابر در شهر پیاده نداریم، پایان کارهای ساختمانی مشکل دارد و به نظر می‌رسد نظارتی صورت نگرفته است.

این مسئول تصریح کرد: حتی در ساختمان جدید فرمانداری نیز بدون در نظر گرفتن کرامت ارباب رجوع مناسب سازی رعایت نشده است و رمپی برای ارباب رجوع در ورودی دفتر در نظر گرفته نشده است.

وی همچنین به عدم مناسب سازی در مساجد که بیشترین مراجعه را سالمندان دارند، بانک‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، داروخانه شبانه روزی، مراکز بهداشتی درمانی و… اشاره کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول نظام مهندسی میبد هم گفت: بعضی از مراکز عمومی امکان رمپ گذاری با توجه به فضا ندارند و در صورت رمپ گذاری محدوده‌ای از پیاده رو اشغال می‌شود، همچنین در زمان ساخت مساجد، ادارات و اماکن عمومی، ملزم به گرفتن پروانه ساخت وعبور از فیلتر نظام مهندسی و یا کانال معتبر دیگر برای ساخت بنا نیستند تا حتی نسبت نسبت به بهینه سازی موارد ایجاد خطر در آن ساختمان اقدام شود.

صباغی تصریح کرد: نظام مهندسی قدرت اجرایی ندارد و فقط نظارت بر ساخت ساختمان دارد و گزارش نظارت خود را به شهرداری می‌دهد و لازم است با همکاری اداره بهزیستی، شهرداری و نظام مهندسی نسبت به مناسب سازی اماکن اقدام کرد.

در این نشست مصوب شد تا محدوده‌ای به صورت پایلوت تعیین تا با بازدید مواردی که سد معبرو مشکلات مناسب سازی دارند مشخص و با نامه نگاری و ارائه گزارش مکتوب و چک لیست نسبت به رفع سد معبرها و مناسب سازی در آن محدوده اقدام شود.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار