فرماندار خاتم از تشکیل کارگروه سلامت و امنیت غذا با موضوع بسیج ملی کنترل فشارخون بالا با شعار فشار خون را بدانیم و اقدام کنیم در این شهرستان خبرداد و گفت: ۲۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان خاتم از فشار خون بالا رنج می برند.
کد خبر: ۷۴۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 25 May 2019

فرجام فاضلی با بیان اینکه بیشترین عامل مرگ و میر در بین مردم، بیماری‌های قلبی و عروقی است که خود ناشی از فشار خون بالاست افزود: آمار بالای مبتلایان به بیماری فشار خون بالا در شهرستان خاتم نگران کننده است و باید در این زمینه به شهروندان آموزش‌های لازم ارائه شود.

وی با تاکید بر ضرورت آگاه سازی آحاد مردم نسبت به بیماری فشار خون بالا خاطرنشان کرد: سالانه در کشور ۳۳ هزار نفر ا ز افراد زیر ۵۵ سال، دچار بیماری‌های قلبی و عروقی منجر به مرگ می‌شوند که حدود ۴۰ درصد آنان از بیماری خود بی اطلاع هستند و همکاری همه بخش‌ها در کنار حوزه سلامت در این زمینه ضروری است.

فاضلی هدف از این پویش را شناسایی افراد دارای فشار خون بالا در جمعیت هدف و آگاه سازی این افراد دانست و تصریح کرد: مرحله اول این طرح از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد ماه در حال اجراست.

فشار خون بالا از علل اصلی مرگ و میر در جامعه است و حدود ۳۰ درصد جمعیت بیش از ۳۰ سال استان یزد به این بیماری مبتلا هستند.

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا پویش ملی است که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رئیس شورای راهبری آن است و به دستور رئیس جمهوری تمام دستگاه‌ها ملزم به همکاری با آن هستند.
از ۲۰ میلیون جمعیت بیش از ۳۰ سال که فشار خون آنها پایش می‌شود، افراد دارای فشار خون بالا برای دریافت خدمات درمانی به سطوح بالاتر معرفی می‌شوند.
فشارخون به طور طبیعی بر اثر هیجان و فعالیت بدنی بالا می‌رود، اما افرادی که دچار بیماری هستند، هنگام استراحت نیز فشار خونشان بالاتر از حد طبیعی است.
میزان فشار خون ۱۲۰ روی ۸۰ طبیعی است و افراد دارای فشار ۱۴۰ روی ۹۰ فشار خون بالا دارند.

هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از مرکز شهر یزد واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار