مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان يزد از انتشار اسامی دریافت‌کنندگان تسهیلات کم‌‌بهره اشتغال پایدار روستایی عشایری در وب سايت اين اداره كل خبر داد.
کد خبر: ۷۴۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 25 May 2019

«محمدحسين رياحي» در جمع خبرنگاران در اين مورد تصريح كرد: با توجه به تاکید دولت تدبیر و امید به شفافیت هر چه بیشتر و بنا به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین تاکیدات استاندار محترم یزد، اسامی دریافت‌کنندگان تسهیلات کم بهره اشتغال پایدار روستایی به تفکیک اشتغال مورد تعهد و دستگاه اجرایی تایید کننده در وب سایت اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان و همچنین وب سایت وازرت تعاون منتشر شده است.

وي افزود: علاقه‌مندان به دسترسی به این اطلاعات می‌توانند برای مشاهده اسامی به وب سایت اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان یا لینک http://l1l.ir/5ol4 مراجعه كنند.

رياحي خاطرنشان كرد: داده های مربوط به جداول پرداخت تسهیلات از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به صورت ماهانه به روزرسانی می‌شود.

وي تاکید کرد: در صورت وجود انحراف، سیستم بانکی براساس شیوه‌نامه نحوه مواجهه با مصادیق مغایر با تعهدات متقاضیان تسهیلات اقدام لازم را می‌بایست عملیاتی کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش ديگري از سخنانش اعلام كرد: در استان یزد تاكنون يك‌هزار و 111 نفر از تسهيلات اشتغال پايدار روستايي و عشايري بهره‌مند شده‌اند و جمع مبلغ تسهيلات پرداختي به طرح‌های اولویت‌دار 1477 ميليارد ريال است.

وي افزود: از اين ميزان 138 طرح آنها در بخش صنعت، 886 طرح در بخش كشاورزي و 87 طرح در بخش خدمات بوده و همچنين 64 درصد تسهیلات به طرح‌هاي جديد، 35 در صد به طرح‌هاي توسعه‌ای و يك درصد به طرح‌های متقاضی سرمايه در گردش تعلق گرفته؛ كه بيانگر این است که بیشترین متقاضی تسهیلات روستایی در استان در بخش کشاورزی و مربوط به طرح‌های جدید بوده است.

ریاحی خاطرنشان كرد: در بخش کشاورزی بیشترین تسهیلات پرداختی مربوط به رسته‌های پرورش دام سبک و سنگین با 45 درصد و محصولات گلخانه‌ای با 23 درصد در بخش صنعت مربوط به رسته ساخت ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی با 35 درصد و در بخش خدمات مربوط به رسته‌های بوم‌گردی با 43 درصد و گردشگری و طبیعت‌گردی با 30 درصد بوده است.

وي گفت: طرح هاي دستگاه حمايتي كميته امداد امام خميني (ره)، بهزيستي و بنياد شهيد پس از ثبت نام در سامانه كارا و تاييد دستگاه اجرايي استان به کارگروه حمایتی کشور ارسال شده و پس از تایید به بانك‌هاي عامل معرفي مي‌شوند كه تاكنون تعداد طرح های پرداخت شده توسط بانك هاي در بخش طرح هاي حمايتي تعداد 356 طرح بوده است.

وي بیشترین مبلغ تسهیلات پرداختی به طرح‌های حمایتی را مربوط به بخش کشاورزی با 94 درصد خواند و ادامه داد: در این بخش، بیشترین میزان تسهیلات مربوط به رسته پرورش دام سبک و سنگین با 75 درصد تسهیلات بوده است.

این مسئول در پايان نيز اظهار كرد: در جهت راستي‌آزمايي از طرح‌ها علاوه بر نظارت استاني، 30 كميته نظارت شهرستاني تشكيل و از طرح‌ها بازديد بعمل آورده و در صورت مشاهده انحراف از طرح، مراتب جهت برخورد قانوني و دين به حال كردن تسهيلات پس از تصويب ستاد نظارت به بانك هاي عامل اعلام مي‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار