آیین تجلیل از 10 مدیر هتل برتر و فعال نوروز 98 یزد در هتل سنتی مظفر مرکز این استان برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 22 May 2019

در این آیین از مدیران هتل های داد، مشیرالممالک ، جاده ابریشم، لاله، کهن کاشانه، راه و ما، والی، هتل سنتی مظفر، مهمانسرای جهانگردی یزد و هتل نیکان بافق به دلیل ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی تجلیل شد .
مدیرکل میراث فرهنگی یزد در این آیین با قدردانی از خدمات ارزنده هتلداران استان در نوروز بر لزوم توجه به استانداردسازی هتل های استان تاکید کرد.
«سید مصطفی فاطمی» افزود: این امر در افزایش خدمات کیفی به گردشگران و رفاه بیشتر مسافران لازم و ضروری است.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و دارای 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6 هزار و 500 اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد تاکنون، یک هزار و 850 اثر به ثبت رسیده است.
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل 200 هکتار بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان، در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد.
سال 1397، 108 هزار 711 گردشگر خارجی با اقامت در یزد از آثار و بناهای تاریخی استان دیدن کردند.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی پارسال از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.
استان یزد با داشتن 40 رشته صنایع دستی پویا، افزون بر سه هزار هنرمند فعال در این بخش دارد.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می شود.
به گفته مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، سال گذشته به‌رغم اعمال تحریم‌ها شاهد ورود هفت میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی به کشور بودیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار