مدیرکل ثبت احوال یزد تأکید کرد:
مدیر کل ثبت احوال یزد با اشاره اهمیت توجه به سیاست کلی جمعیت و ملاک قرار دادن این مهم برای توسعه اجتماعی، گفت: آموزش‌های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و همچنین آموزش مهارت‌های زندگی از جمله مصادیق سیاست جمعیتی در ایران است.
کد خبر: ۷۴۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 21 May 2019

«محمدعلی مکرمی» در همایش روز ملی جمعیت، هدف از برگزاری این همایش را بررسی سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، رصد تحولات جمعیتی کشور و استان و تبین راهکارهای پویندگی، بالندگی و جوانی دانست، اظهار کرد: با توجه به نقش محوری جمعیت و مشخصه‌های مرتبط با آن در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ی ملی و منطقه‌ای از یک طرف، و ضرورت توجه به تغییرات و تحولات جمعیت در این برنامه‌ریزی‌ها از سوی دیگر، برگزاری چنین رویدادهایی در شناخت علمی و صحیح واقعیت‌های جمعیتی جامعه‌ی ایران و به‌کارگیری آنها در برنامه‌ریزی‌های توسعه مفید است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سیاست‌های کلی جمعیت، افزود: مواردی مانند جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، از جمله مباحثی است که سیاست های کلی جمعیت را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.

مدیر کل ثبت احوال یزد کاهش سن ازدواج، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران در دوران بارداری و شیردهی، را از دیگر رویکردهای مطرح شده در سیاست کلی جمعیت دانست و گفت: پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان، تحکیم بنیان و پایداری خانواده، آموزش‌های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و همچنین آموزش مهارت‌های زندگی از دیگر مصادیق سیاست جمعیتی است.

« فخرالسادات خامسی هامانه» مدیرکل اموراجتماعی استانداری یزد درادامه با تأکید بر لزوم ایجاد تغییرات ساختاری در فرهنگ و مدیریت کشور گفت: همانطور که طی یک دهه برای کاهش نرخ جمعیت فرهنگ سازی شده است باید برای افزایش نرخ رشد جمعیت نیز فرهنگ سازی صورت گیرد تا این موضوع مهم بیش از پیش برای افراد جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه دستگاه‌ها به ابعاد مختلف موضوع جمعیت تصریح کرد: یکی از راهکارها ترویج ازدواج دانشجویی است که باید درچارچوب قوانین به آن توجه شود .

دکتر«محمد رضا دهقانی» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با اشاره به برنامه‌های وزات بهداشت فرهنگ سازی از دبستان تا دانشگاه و جامعه با همکاری رسانه ها، ارائه خدمات اماده‌سازی برای بارداری و ازدواج و تامین مراقبت های دوران بارداری، تامین خدمات ازدواج ایمن و مراقبت از نوزادان را از برنامه های وزارت بهداشت برشمرد و گفت: موضوع افزایش جمعیت در قشر نخبه و تحصیل کرده باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد .

وی همچنین نقش ازدواج سالم و پایدار در افزایش کیفی جمعیت، جمعیت و سیاست های بهداشتی تحولات ساختارسنی جمعیت در ایران و طلاق درکشور از دیگر موضوعات مورد بحث در این همایش اعلام کرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار