مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: اجرای طرح های عمرانی و زیباسازی در دشت یزد- اردکان می تواند بهره وری از فضای سبز و کاهش تصادفات را به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۷۴۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ 21 May 2019

محمد رضا آخوندی در نشست منابع طبیعی که با موضوع بررسی طرح چهارباغ در محور یزد ، اردکان و میبد برگزار شد با اعلام آمادگی برای اجرای این طرح افزود: با توجه به اینکه دشت یزد- اردکان از محورهایی است که بیشترین صنایع استان در آن مستقر شده، اجرای این طرح علاوه بر کاهش حوادث رانندگی و آلایندگی‌های زیست ‌محیطی می‌تواند با توسعه فضای سبز، محلی برای بهره‌وری عمومی باشد.
فرماندار میبد هم با تشکر از اقدامات منابع طبیعی در میبد، گفت: شهرداری، واحدهای صنعتی و ادارات مرتبط و بخش خصوصی می‌توانند با همکاری هم طرح خوب و چشمگیری را برای زیباسازی و بهینه‌سازی مسیر میبد به سمت پل خورشید با ایجاد پل و زیرگذر و روگذر به سرانجام برسانند.
وی افزود: در مسیر یزد، اردکان و اشکذر می‌تواند طرح‌های خوبی شکل گیرد؛ همان‌گونه که هرکدام از شهرها در این مسیر طرح‌های خوب زیباسازی را در این مسیر پیاده کرده‌اند.
حسین فلاح در ادامه تصریح کرد: مسیر پل خورشید به سمت اشکذر، مسیری بود که آسیب‌ها و تصادفات زیادی را موجب می‌شد اما با فعالیت‌های انجام‌شده طی 20 سال این مسیر مهارشده و ما با وجودی که تصادفاتی را در این مسیر داریم اما کمتر شاهد تصادفات زنجیره‌ای هستیم.
فلاح یادآور شد: با همکاری‌هایی که بخشداری، راهداری، اداره برق و...داشتند مسیر 24 کیلومتری میبد تا پل خورشید که مسیری حادثه‌خیز و محل عبور 150 الی 200 وسیله نقلیه برای خدمات‌دهی به کارخانجات است، روشن شد.
وی همچنین اظهار داشت: شاید میبد اولین شهری باشد که در زمینهٔ سیل و آبخوان‌داری اقدامات خوبی را در اردوگاه بنستان، صدرآباد، سورک و ندوشن انجام داده است.
امام ‌جمعه میبد نیز در این نشست اجرای طرح چهارباغ از میدان آیت‌الله خامنه‌ای تا پل خورشید و در ادامه مسیر اشکذر تا یزد را یکی از افق‌های مهم برای کل استان خواند و گفت: با طرح جامع می‌توان این مسیر را به یک مسیر زیبای عمومی تبدیل کرد.
در این نشست مقرر شد طرح جامع چهارباغ از سوی شهرداری تا اواخر مردادماه ارائه شود.
تأمین آب و مشارکت دادن بخش خصوصی از نیازهای اساسی اجرای این طرح است.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار