امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با بیان این‌که دانشمندان خارجی به هوش و استعداد بسیار خوب ایرانی‌ها اذعان دارند، گفت: تولید کنندگان در کشور باید برای سود بیشتر کیفیت کار خود را افزایش دهند.
کد خبر: ۷۴۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷ 21 May 2019

آیت الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» با اشاره به این‌که نیازمند فکر اساسی در جهت تکنولوژی‌ها را بومی سازی کنیم اظهار کرد: باور داشته باشیم که می‌توانیم تمام تکنولوژی‌های را بومی سازی کنیم چون استعدادهایی که در کشور داریم کمتر از کشورهای دیگر نیست.

وی با بیان این‌که دانشمندان خارجی به این مسئله اذعان دارند که ملت ایران از هوش و استعداد بسیار خوبی برخوردار هستند افزود: با توجه به اینکه این استعدادها هر ساله در حال شکوفایی و رشد است، استکبار به دنبال جلوگیری از این مسئله است.

امام جمعه یزد گفت: تمام این تکنولوژی‌هایی که امروزه در صنایع کشور ما به کار رفته، نتیجه تلاش و تفکر کسانی است که برای رسیدن به آن همت کردند و آن را تولید و به دیگر کشورها هم صادر می‌کنند پس با توجه به استعدادهای خوبی که در کشور داریم، ما نیز می‌توانیم تمام تجهیزات و تکنولوژی‌های مورد نیاز خودمان را در داخل تامین کنیم.

ناصری یزدی تصریح کرد: عدم تفکر برای نوآوری و خلق نیازهای کشور به این دلیل است که سیستم آموزشی کشور ما سیستم سطحی نگری است که فقط به خواندن، حفظ کردن و نمره گرفتن توجه دارد و اصلا به تفکر، خلق کردن و نوآوری توجهی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های خودرو سازی مطرح دنیا خاطرنشان کرد: اگر به یکی از شرکت‌های خودرو سازی در جهان توجه کنید می‌بینید که از زمان راه‌اندازی تا الان، توانسته‌اند مدل‌های مختلف ماشین را با تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر نسبت به مدل قبلی ارائه کنند و در این در حالی است که ما در کشورمان در یک شرکت خودرو سازی فقط یک مدل را در پیش گرفتیم و یا فقط تغییرات سطحی در آن ایجاد می‌کنیم که نشان از عدم توجه و تفکر برای خلق آثار جدید است و نشات از باور نداشتن به توانایی‌هایمان در کشور است.

وی با بیان این‌که استعدادهای ایرانی جذب شرکت‌های مطرح خارجی می‌شوند افزود: این استعدادهایی که به خارج می‌روند را می‌توان در داخل به کار گرفت و به نتایج مثبت دست یافت که یکی از آنها خودکفایی در کشور و عدم وابستگی به خارج از کشور می‌شود.

امام جمعه یزد در ادامه یکی از اهداف انقلاب اسلامی را خودکفایی در تمام مسائل دانست و اظهار کرد: ما به جای این‌که دستمان جلوی دیگران دراز باشد می‌توان برای رسیدن به اهدافمان به خدای متعال تکیه کرد و بدون شک به هر آنچه نیاز داریم برسیم.

وی در پایان با اشاره به این‌که خارجی‌ها در صادرات تولیدشان، سعی دارند که بهترین محصولاتشان را صادر کنند تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما برخی تولید کنندگان برای سود بیشتر از کیفیت کارشان کم می‌کنند ولی شرکت‌های خارجی بهترین کیفیت خود را صادر می‌کنند و در کنار آن تولیدات به‌روز را در دستور کارشان قرار می‌دهند تا خریدار مجبور باشد دوباره کالای جدیدتری را خریداری کند و وابستگیش به آنها همیشگی باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار