رییس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی یزد خبر داد؛
رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان یزد گفت: فاز نخست طرح بسیج ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور در استان یزد کلید خورد .
کد خبر: ۷۴۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱ 18 May 2019

دکتر«محمدحسن لطفی» از آغاز فاز نخست طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در استان خبر داد‌،‌ اظهار کرد:‌ این طرح از 27 اردیبهشت تا 17 خرداد ماه در استان یزد همزمان با دیگر استان‌های کشور آغاز شده است.

وی با بیان این‌که فاز دوم بسيج ملي كنترل فشار خون از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود،‌افزود:‌ تمام افراد ۳۰ تا ۷۰ سال، تمام زنان باردار و افراد دچار بیماری‌های مزمن و کلیوی که بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند از جمله جمعیت‌های جامعه هدف این طرح هستند که می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت سراسر استان توسط گروه‌های ثابت و سیار غربالگری ‌شوند .

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان یزد گفت: بیماری فشارخون بالا نه‌تنها سالانه باعث مرگ 100 هزار نفر در کشور می‌شود بلکه مهم‌ترین علت قابل‌کنترل بیماری‌های غیر واگیر نظیر بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته مغزی است.

دکتر لطفی تصریح کرد: افرادی که در مرحله غربالگری به‌ عنوان بیمار فشارخون بالا شناسایی شوند پس از دریافت پیامک به مراکز جامع خدمات سلامت و یا پزشک مربوطه ارجاع می‌شوند و مراحل مراقبت و درمان خود را به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند .

این مسئول ادامه داد:‌ در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بیش از 25 دستگاه دولتی، غیردولتی و خبرگزاری‌های رسمی کشور مشارکت دارند و در اجرای آن از ظرفیت تمامی نهادهای عمومی و خصوصی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ها، بسیج، هلال‌احمر، انجمن پزشکان، نظام پزشکی، بیمه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط مانند شهرداری استفاده می‌شود .

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ در بسیج ملی کنترل فشارخون 40 میلیون نفر از افراد بیشتر از 30 سال کشور تحت پوشش سنجش فشارخون قرار می‌گیرند و این طرح برای اولین بار به‌عنوان یک طرح مهم پیشگیرانه در سطح کشور، منطقه و حتی جهان اجرا می‌شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار