سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری ویژه ‎ برنامه‌هایی به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها در یزد خبر داد.
کد خبر: ۷۴۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 18 May 2019

«علی اصغر صمدیانی» با اشاره به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها، از برگزاری برنامه‌های ویژه‌ای در موزه‌های استان خبر داد و اظهار کرد: شورای بین‌المللی موزه‌‌ها،‌ شعار روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی را «موزه‌ها به مثابه کانون‌های فرهنگی، آینده سنت‌ها» انتخاب کرده است و به مناسبت بزرگداشت این روز در شهر جهانی یزد، برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

وی با بیان این که هم اکنون بیش از ۳۰ باب موزه در استان یزد فعال است، تصریح کرد: تعدادی از این موزه‌ها تحت نظارت دستگاه‌های دولتی و مابقی توسط بخش غیردولتی و به صورت مشارکتی با میراث فرهنگی اداره می‌شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان افزود: امسال نیز مانند سال‌های گذشته به مناسبت بزرگداشت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی، برنامه‌های ویژه‌ای امروز ۲۸ اردیبهشت ماه در موزه‌های فعال شهر جهانی یزد برگزار می‌شود.

وی در این رابطه به برگزاری نشست‌ها و ورکشاپ تخصصی با موضوع مارکیتینگ(شیوه تبلیغات و اطلاع رسانی در فضای مجازی برای موزه‌ها) اشاره و بیان کرد: تقدیر و تجلیل از تعدادی از موزه‌داران برتر استان، برگزاری مراسم شب شعر و افتتاح موزه تاریخ شهرستان بهاباد از جمله برنامه‌های موزه‌های استان در این روز است.

وی افزود: به مناسبت بزرگداشت هفته میراث فرهنگی نیز با پایان یافتن طرح‌های مرمتی فاز اول مرمت و ساماندهی دخمه چم و آماده‌سازی جهت بازدید گردشگران، پایان مرمت آب انبار حسین آباد، پایان مرمت حسینیه فیروزآباد، شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

صمدیانی از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردهمایی صنعتگران در کارگاه تولید صنایع دستی در محل خانه تاریخی صالحی شهرستان خاتم، برپایی بازارچه عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی در سرچشمه نهر مسیح و برپایی نمایشگاه نسخ خطی و تربت‌های پاک جهان در شهرستان بافق به عنوان برنامه‌های میراث فرهنگی کشور یاد کرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس بناهای تاریخی و کارگاه آموزشی خشت زنی در محل باغ جهانی پهلوانپور مهریز، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه عکس بناهای تاریخی در محل موزه مردم شناسی ابرکوه، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در محل مرکز آموزش صنایع دستی شهرستان ابرکوه، برپایی نمایشگاه تابلوهایی با پیله ابریشم در موزه مردم شناسی تفت، برپایی نمایشگاه عکس با محوریت زیلو و زیلوبافان و هفته میراث فرهنگی در محل موزه زیلوپلاس میبد، احیای بازی‌های سنتی در محل موزه خودروهای کلاسیک و دست ساز شهر یزد برنامه‌هایی است که در هفته میراث فرهنگی اجرا خواهند شد.

گفتنی است؛ دو واحد بومگردی در بافت تاریخی یزد و شهرستان ابرکوه نیز به همین مناسبت افتتاح می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار