رئیس پلیس فتا استان یزد از دستگیری مجرم جوان که با اپلیکیشن جعل رسید‌های بانکی، موفق به خرید ۹ سکه از پیرمرد ۶۰ ساله خبر داد.
کد خبر: ۷۴۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 15 May 2019

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد افزود: پیرمرد ۶۰ ساله که تصمیم به فروش ۲۰ سکه خود از طریق سایت دیوار و شیپور داشت در مرحله اول با انتشار آگهی با عنوان فروش ۹ سکه تمام بهار آزادی به صورت نقد در دام کلاهبردار جوان قرار گرفت. کلاهبرداری اینترنتی از پیرمرد ۶۰ ساله با عنوان خرید سکه

وی گفت: فرد کلاهبردار که با دیدن آگهی مربوطه اقدام به تماس با فروشنده کرده بود و با وعده ملاقات حضوری به پای معامله رفته پس از اخذ ۹ عدد سکه و نشان دادن مبلغ واریزی با ساخت رسید جعلی متواری شده و تلفن خود را نیز از دسترس خارج کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی ادعا کرد زمانی که رسید پرداخت مبلغ را نشان من داد، من نیز با چک نمودن سامانه پیامک بانکی حساب خود واریزی مورد نظر را مشاهده نکردم که متهم ادعا کرد حدود بیست دقیقه زمان میبرد تا وجه مورد نظر برای شما واریز شود و با اعتماد سازی و اخذ سکه‌ها از من خداحافظی و متواری شد که بعد از نیم ساعت که من پیامی را مشاهده نکردم.

رئیس پلیس فتا استان در ادامه ضمن اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی ودستگیری متهم اظهار کرد: در این زمینه پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

ابوطالبی گفت: اعتماد بی جا به افراد بدون داشتن شناخت کافی نسبت به آن‌ها، ناآشنایی با روال قانونی خرید و فروش کالا از طریق سایت‌های مجازی و نبود شناخت راه‌های تشخیص کالای مسروقه و استفاده از چک پول‌های جعلی از جمله دلایل به دام افتادن افراد است.

سرهنگ ابوطالبی ضمن هشدار در خصوص خرید در بستر دیوار و شیپور افزود: خریداران بایستی توجه نمایند که ترجیحاً از ساکنان شهر خود به صورت حضوری خرید کنند همچنین قرار گذاشتن در شعب بانک‌ها و انتقال پول پس از دریافت کالا از امن‌ترین روش‌های معامله است.

کاربران باید توجه داشته باشند حتما از کسانی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم است و قبل از خرید کالا را، با دقت مورد بررسی قرار دهند.

رئیس پلیس فتا استان یزد در خصوص آگاهی‌های درج شده در سایت‌های آگهی نامه مثل دیوار، شیپور بیان داشت: کاربران باید مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران سایبری نیفتند و قبل از واریز وجه حتما کالا را رویت نمایند و حتی المقدور اقدام به عقد قرار داد و پیوست کپی کارت‌های هویتی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار