بازرس کل استان یزد گفت: برنامه ریزی دقیق و نظارت عالیه دولت بر امور مختلف اقتصادی از بروز خیلی از فسادها و رانت خواری ها در جامعه جلوگیری می کند.
کد خبر: ۷۴۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 15 May 2019

حجت الاسلام اکبر طالبی شامگاه سه شنبه در جمع مدیران اقتصادی و شرکت های دانش بنیان استان یزد افزود: برای بستن منفد فساد و مشکلات رانتی باید از ابتدای فعالیت های تولیدی و اقتصادی، اقدام های مناسب پیشگیری اعمال شود.
وی ادامه داد: مثلا اگر در اختصاص توزیع ارز دولتی به واحدها و شرکت ها دقت و نظارت بیشتری توسط دستگاه های مسئول صورت می گرفت از بسیاری مشکلات بعد از آن به شدت جلوگیری می شد.
این مسئول اظهار داشت: برای موفقیت در عرصه تولیدی و اقتصادی باید همه نسبت به رعایت مقررات و انجام امور بر اساس موازین و چارچوب وظایف تعریف شده حرکت کنند تا راه هرگونه سوء استفاده گرفته شود.
به گفته طالبی بروز برخی فساد ها ضمن اینکه به اقتصاد کشور ضربه وارد می کند بیشترین ضرر آن همان بی اعتمادی مردم به نظام و انقلاب اسلامی است که به هیچ وجه قابل جبران نیست.
بازرس کل استان یزد در ادامه به اهمیت صادرات اشاره کرد و تاکید کرد: صادرات برای کشور موضوع مهمی است چون ارزآوری به همراه دارد در حالی که هم اکنون در این بخش وضعیت مناسب نیست.
طالبی یادآور شد: حضور برخی دلال ها در صادرات و فروش کالاهای بی کیفیت در برخی کشورها به اقتصاد، تولید، ارزآوری و صادرات ضربه می زند و باید در این عرصه نظارت عالیه انجام شود.
وی افزود: باید مسئولان بیش از گذشته در موضوع مهم صادرات ورود و نظارت ها را تقویت کنند و ساماندهی درست انجام شود تا ضربه به تولید کنندگان وارد نشود.
هم اکنون سه هزار و 700 فقره پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود 100 هزار نفر اشتغال زایی صنعتی در استان وجود دارد.
این استان 1.1 درصد جمعیت کشور را داراست ولی از لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را به عنوان چهارمین استان صنعتی ایران دارد و محصولات تولیدی آن به بیش از 90 کشور جهان صادر می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار