استاندار یزد تأکید کرد:
استاندار یزد با بیان این‌که توسعه اقتصاد دانش بنیان اولویت اجرایی مدیریت استان است، گفت: ایجاد مرکز آموزش ملی حوزه نوآوری و فناوری در استان یزد ضروری است.
کد خبر: ۷۴۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 15 May 2019

«محمدعلی طالبی» در جلسه شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد، با اشاره به جایگاه و ظرفیت یزد در حوزه نوآوری و فناوری، اظهار کرد: توسعه اقتصاد دانش بنیان از جمله اولویت‌های اجرایی مدیریت استان یزد است.

وی راه‌اندازی کارخانه نوآوری و اجرای طرح محله نوآور را از جمله اقدامات در دستو کار استان یزد در حوزه نوآوری و فناوری دانست و افزود: امروز برای پیشرفت پایدار چاره‌ای جز پرداختن به اقتصاد دانش بنیان نداریم.

استاندار یزد در ادامه با بیان این‌که عدم آموزش کافی یکی از چالش‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور است، گفت: ایجاد مرکز آموزش ملی حوزه نوآوری و فناوری در استان یزد ضروری است.

«محمدصالح اولیاء» رییس دانشگاه یزد این استان را جزو استان‌های توسعه یافته از لحاظ علمی و فناوری دانست و بیان کرد: ساماندهی آموزش عالی و تقویت اکوسیستم نوآوری از جمله رویکردهای استان یزد برای توسعه بیش از پیش در حوزه نوآوری و فناوری است.

وی توسعه، تحکیم و تقویت شبکه نوآوری استان را از جمله ضرورت های اجرایی در این حوزه عنوان کردو افزود: پلتفرم شهر هوشمند، تربیت نیروی انسانی با مهارتهای آی سی تی، شهرک سلامت و پلتفرم گردشگری دیجیتال بخش از طرح های در دستور کار استان یزد در حوزه فناوری است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سامانه هوشمند مدیریت صادرات، توسعه مراکز مبادلات فناوری بین المللی، تأمین زیرساخت و واگذاری 20 هکتار از زمین طرح جامع پارک به موسسات فناور را از دیگر برنامه‌ها و طرح‌های کلان در حوزه نوآوری و فناوری در یزد است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار