ريیس کل دادگستری استان یزد گفت: شعب شورای حل اختلاف زندان يزد با ایجاد سازش در 784 پرونده از مجموع 1341 پرونده، سازش 60 درصدی را رقم زده‌اند که قابل تحسین است.
کد خبر: ۷۴۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 14 May 2019

«محمدرضا حبیبی» در حاشیه بازدید شورای معاونین دادگستری استان از زندان مرکزی یزد، افزود: کسب رضایت هفت نفر از اولیای دم و گذشت از قصاص نیز از دیگر تلاش‌های شورای حل اختلاف مستقر در زندان بوده است که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مسئله‌ای مورد تاکید است و برهمین اساس دستورالعمل ویژه‌ای از سوی معاون دادستان کل کشور نیز به استان‌ها ارسال شده است.

این مقام قضايی بر اجتناب از صدور قرار بازداشت جز در موارد الزامی قانونی تأکید و بيان کرد: طبق نظر فقهی ریاست قوه قضاییه در مواردی که مدیون، مدعی اعسار است و دِین هم مسبوق یه ایسار سابق نیست، نباید بازداشت و زنداني شود مگر خلاف ادعای او ثابت شود.

وی در خصوص افراد دربندی که توان پرداخت مهریه یا نفقه را ندارند نیز گفت: وقتی فردی به واسطه عدم شغل و یا توانايی مالی شش ماه در زندان مانده و نتوانسته حتی یک سکه از مهریه خود را بپردازد، باید روند قضايی معسر کلی برای این فرد پیگیری شود تا از رسوب این گونه افراد در زندان جلوگیری شود.

ريیس کل دادگستری استان در حاشیه بازدید از زندان، ضمن ملاقات با تعدادي از زندانیان و استماع مشکلات و دغدغه‌های آنان، موارد قانونی را به مددجویان متذكر و دستور مساعد قانونی جهت پیگیری موضوعات مطرح شده، صادر كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار