مدیرکل اجتماعی استانداری یزد تأکید کرد:
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد گفت: مردمی کردن برنامه‌های ترویج کاهش مصرف نمک به منظور جلوگیری از شیوع فشار خون بالا در جامعه ضروری است.
کد خبر: ۷۴۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 14 May 2019

«فخرالسادات خامسی‌هامانه» در کارگروه سلامت استان ضمن تقدیر از تلاشگران عرصه سلامت، آمادگی کامل مسئولان استان برای جلب همراهی دستگاه‌ها در اجرای طرح ملی کاهش فشار خون را اعلام و اظهار کرد: به نظر می‌آید آنچه باید در طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» از سوی دستگاه‌ها تمرین شود، مشارکت بین بخشی است.

وی با اشاره به عواملی که دست به دست هم داده تا معضلی به نام فشار خون بروز و شدت یابد، افزود: لازمهٔ آگاه سازی جامعه در موضوعات سلامت، مشارکت مردمی و توانمندسازی مردم است؛ به گونه ای که مردم به مطالبه گران سلامت در جامعه تبدیل شوند .

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد گفت: برای تحقق برنامه‌های ترویجی، لازم است تشکل‌های مردمی، رسانه‌ها، خانه مشارکت‌ها، گروه‌های مرجع اجتماعی، ائمه جمعه و جماعات و دیگر بخش‌های غیردولتی نیز به میدان بیایند.

خامسی هامانه در ادامه با تأکید بر اهمیت آگاهی رسانی به مردم و ارتقای سطح سواد سلامت مردم در این حوزه، تصریح کرد: باید برای کنترل فشار خون بالا که مربوط به مصرف نمک است تلاش کرد و درنظر گرفت که کاهش پنجاه درصدی مصرف نمک دور از دسترس نیست، فقط لازم است آگاهی رسانی شود.

این مسئول با بیان این‌که مردم هم باید همچون مسئولان از بایدهای خوزه سلامت آگاه و در نهایت مطالبه‌گر شوند،‌ اظهار کرد‌: باید بخش دولتی، مردمی و نخبگان باید به میدان بیایند و توجه به این موضوع باید سرلوحه امور علوم پزشکی قرار گیرد .

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری در پایان خاطرنشان کرد: در صورت تشکیل کمیته ای متشکل از دستگاه های متولی امر سلامت برای کنترل و کاهش مصرف نمک، کمیتهٔ زیرمجموعه کارگروه سلامت برای نظارت بر این امر تقویت می شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار