امام‌جمعه ابرکوه با بیان توجه ویژه دین اسلام به تامین نیازهای فقرا در جامعه تاکید کرد: زکات مال در واقع به نوعی محرومیت ‌زدایی از منظر اقتصادی و اجتماعی است و به همین دلیل اهمیت زیادی در کاهش فاصله طبقاتی و فقر دارد.
کد خبر: ۷۴۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 13 May 2019

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی شامگاه یکشنبه در شورای زکات شهرستان افزود: بی‌توجهی به پرداخت زکات، ضررهای جبران ‌ناپذیری از لحاظ اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ، سیاسی و ... به همراه دارد.
وی با تأکید بر اینکه ترویج و احیای زکات از جمله وظایف همگان است، اظهار داشت: باید همه مردم به‌ ویژه کشاورزان در احیای این سنت حسنه دینی مشارکت جدی تری داشته باشند.
رئیس شورای زکات ابرکوه ادامه داد: پرداخت زکات علاوه بر تأمین بخشی از مخارج محرومان و نیازمندان ، صرف کارهای عمرانی مساجد و مراکز فرهنگی شهرستان نیز می‌شود.
حسینی اضافه کرد: انتظار می رود به ‌صورت جدی‌ تری نظارت بر جمع‌آوری زکات مخصوصا زکات فطره انجام شود که عمدتاً در محل‌ های اقامه نماز عید سعید فطر شهرها و روستاهای ابرکوه جمع ‌آوری می‌شود.
همچنین فرماندار ابرکوه اظهار کرد: در ادیان و نیز مکاتب اقتصادی تقریباً پذیرفته ‌شد تا زمانی که منجی عالم بشرین ظهور نکنند، عدالت اجتماعی 100 درصد برقرار نمی‌شود به همین خاطر در گوشه و کنار مکاتب مختلف باب کمک به فقرا، محرومان و مستمندان باز بوده و هست .
محمدکاظمی نسب بابیان اینکه فرهنگ سازی برای زکات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: بایستی با عمل به دستور قرآن در احیاء زکات بیشتر تلاش کنیم .
وی اظهار داشت: با ترویج فرهنگ احیاء زکات و پرداخت آن بخشی از تامین نیازهای جامعه را با توزیع ثروت کمک کردیم.
فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: شورای زکات شهرستان در میان شوراهای مختلف خیلی اهمیت دارد و ساختار زکات در جامعه به سمتی می‌رود که حالت رسمی پیدا کند تا جمع ‌آوری زکات و توزیع آن ساماندهی بهتری پیدا کند.
همچنین بخشدار مرکزی ابرکوه گفت: برخی افراد واقعاً نیازمندان واقعی هستند اما کمک‌هایی که می‌شود اصلاً پاسخگوی زندگی آنان نیست و لازم است در قالب زکات کمک هایی دریافت کنند .
عباس مهری بابیان اینکه بخش عمده فعالیت های کشاورزی در فراغه متمرکز است خاطرنشان کرد: در این دهستان شرایط خیلی خوبی برای جمع ‌آوری زکات وجود دارد .
وی ادامه دارد: اگر بتوانیم به مردم اطمینان دهیم که زکات جمع‌ آوری‌شده صرف عمران و آبادانی همان منطقه می‌شود، آنها بیشتر مشارکت خواهند کرد و زکات بیشتری جمع‌ آوری می‌شود.
مسئول زکات ابرکوه هم یادآور شد: مال انسان، هدیه الهی است و انفاق هم وعده الهی است، هرچند کشاورز بذرافشانی می‌کند اما خدا برکت می‌دهد.
حجت‌الاسلام روح الله رستگار اظهار داشت : همه وظیفه‌ داریم مردم را در احیاء پرداخت زکات تشویق و ترغیب کنیم.
به گفته وی 65 عامل جمع‌ آوری زکات در ابرکوه فعالیت دارند که از ابتدای سال جاری تاکنون 150 میلیون ریال از مردم به ‌ویژه از فعالان حوزه کشاورزان منطقه جمع‌آوری شد.
این مسئول ادامه داد: سال گذشته 18 میلیارد ریال مردم به‌ ویژه کشاورزان ، زکات مال خود را به این نهاد پرداخت کردند که این عدد نسبت به سال 96 از رشد خوبی برخوردار است.
وی بیان کرد: زکات جمع ‌آوری ‌شده در تعمیر و ساخت مسکن و تأمین جهیزیه مددجویان شهرستان هزینه می‌شود .
رستگار تأکید کرد: جمعی از کشاورزان محصول 800 اصله درخت انار، زردآلو و پسته را تحت عنوان شجره طیبه به عنوان زکات به مددجویان کمیته امداد اختصاص دادند.
مسئول زکات ابرکوه تصریح کرد: 40 پایگاه در شهر و روستاها برای جمع‌ آوری زکات به ‌ویژه زکات فطره از هم ‌اکنون پیش بینی شد .
هزار و 400 خانوار مددجو و نیازمند در قالب 2 هزار و 192 نفر از خدمات کمیته امداد ابرکوه بهره‌مند هستند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار