معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: 395 میلیارد ریال وام در اجرای طرح توسعه مکانیزاسیون برای خرید ادوات و ماشین های کشاورزی به استان در سال 1398 اختصاص داده شد.
کد خبر: ۷۴۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ 13 May 2019

محمد حسین ملا نوری افزود: این میزان تسهیلات به خرید ادوات کشاورزی در بخش های باغبانی ، زراعت ، شیلات ، صنایع تبدیلی ، دام و طیور ، منابع طبیعی ، گلخانه ای و گیاهان دارویی اختصاص دارد که به کشاورزان و متقاضیان واجد شرایط استان پرداخت می شود .
به گفته وی هم‌اکنون چهار هزار و 800 دستگاه تراکتور و 20 دستگاه کمباین در بخش کشاورزی موجود است که از زمان ساخت 40 درصد این ماشین‌آلات بیش از 25 سال می گذرد.
وی با اشاره به اختصاص 230 میلیارد ریال تسهیلات طرح توسعه مکانیزاسیون در سال گذشته برای خرید ادوات کشاورزی ، خاطرنشان کرد: این میزان وام برای خرید ادوات کشاورزی به 325 متقاضی پرداخت شد .
معاون سازمان جهاد کشاورزی یزد همچنین گفت: پارسال یک هزار و 958 میلیارد ریال وام در اجرای تکمیل ، تجهیز و ساخت طرح ها و پروژه های گیاهی، دام و طیور ، آب ‌و خاک، صنایع تبدیلی و غذایی به کشاورزان و بهره برداران واجد شرایط پرداخت‌ شده است.
وی تصریح کرد: همچنین در این مدت دولت 290 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای اجرای سه هزار و 500 هکتار طرح‌های آبیاری نوین با هدف صرفه جویی در آب و افزایش تولید در واحد سطح پرداخت کرد.
زمین‌های قابل‌کشت یزد 170 هزار هکتار است که در حال حاضر به دلیل تداوم 2 دهه پدیده خشکسالی، کاهش بارندگی و توسعه کشت گیاهان کم آبخواه ، 116 هزار هکتار آن کشت می‌شود.
از این میزان 69 درصد مربوط به محصول باغی و 31 درصد مربوط به زمین‌های زراعی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار