استاندار یزد تاکید کرد:
استاندار یزد به برخورداری اين استان از ظرفیت‌های متنوع برای گسترش روابط خارجی اشاره و تاکید کرد: دستگاه های اجرایی فعالیت هماهنگ،هم افزایی و تعامل مثبت را سرلوحه فعالیت در حوزه های بین المللی قرار دهند.
کد خبر: ۷۴۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ 12 May 2019

«محمدعلی طالبی» در شورای هماهنگی و مدیریت روابط خارجی استان عنوان کرد: استان یزد از متنوع‌ترین ظرفیت‌ها برای گسترش روابط خارجی برخوردار است که این موضوع با مقایسه میان حوزه گردشگری، مبادلات تجاری، بازرگانی و علمی نسبت به سایر استان‌ها و توجه به ظرفیت‌های دانشگاهی مشخص می شود.

وي افزود: با توجه به ظرفیت‌های شناخته شده، لازم است كه روابط خارجی استان نیز در همین چارچوب برنامه‌ریزی و مطابق این موضوعات گسترش یابد.

طالبی به لزوم پیگیری کمبودهای این حوزه اشاره و اظهار كرد: موضوعاتی از جمله فعال‌سازی پرواز خارجی در فرودگاه یزد و استقرار ایرلاینی در یزد به عنوان مبداء پرواز، نیازمند پیگیری است تا بتوانیم ظرفیت‌های ارتباطی بین‌المللی را فراهم سازیم.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی توانمندی شهرستان‌های استان برای توسعه ارتباطات خارجی در قالب خواهر خواندگی در چهارچوب فعالیت‌های حوزه گردشگری، از دیگر ضرورت‌های پیش رو در این عرصه است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان گفت: تهیه سند راهبردی در حوزه روابط بین‌الملل در استان اقدام شایسته و ارزشمندیست که آغاز شده اما لازم است نواقص این سند برطرف و نقاط قوت نیز برای ارائه در شورا تقویت شود.

طالبی یادآور شد: ضروریست سند راهبردی در حوزه روابط بین الملل، نشان دهنده شرح وظایف شفاف هر کدام از دستگاه های اجرایی استان باشد تا بتواند مصوب و لازم الاجرا شود.

استاندار در پایان همه دستگاه‌های عضو این شورا را موظف به معرفی نماینده ای مشخص برای پیگیری امور بین المللی دانست و بیان کرد: امید است با رفع موانعی که فراروی روابط خارجی در استان است، بتوانیم ظرفیت‌های استان را با فعالیت هماهنگ، هم‌افزایی و تعامل مثبت دستگاه‌های اجرایی به سمت موثری جهت‌دهی کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار