فرماندار میبد خبر داد:
فرماندار میبد گفت: مجاروت رودخانه بوم کن به آسیاب بادی و کچلک از یک طرف و موزه جامع مردم شناسی در پارک غدیر محور گردشگری را تقویت می‌کند.
کد خبر: ۷۴۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 12 May 2019

حسین فلاح فرماندار میبد در بازدید از منطقه بکر رودخانه بوم کن در محدوده آسیاب بادی و کچلوک روستای حسن آباد شهرستان میبد، گفت: این جاذبه طبیعی می‌تواند محور جدیدی از گردشگری را پش روی این شهرتاریخی قرار دهد.

وی با اشاره به آثار کم نظیر شهر بفروئیه، افزود: با مطالعه و تحقیق این رودخانه که حلقه وصل به چند کمپ است می‌تواند چرخه جاذبه طبیعی را به مجموعه تاریخی روستا‌های بیده و حسن آباد وصل کند.

فلاح بابیان اینکه در کنار این رودخانه، قنات‌های خشک با عمق میل ۶۰ الی ۷۰ متر وجود دارد که خود می‌تواند هدف گردشگری باشد، افزود: مجاروت رودخانه بوم کن به آسیاب بادی و کچلک از یک طرف و موزه جامع مردم شناسی در پارک غدیر، از طرف دیگر این جاذبه طبیعی در محور گردشگری را تقویت می‌کند.

فرماندار میبد تصریح کرد: قبل از این که این جاذبه طبیعی و گردشگری از سوی عوامل انسانی آسیب و خسارت ببیند باید یک طرح جامع مطالعاتی را در راستای طرح محور گردشگری آغاز کرد.

فلاح با اشاره به آثار پیدا شده در این منطقه افزود: امیدواریم بتوانیم یک محور گردشگری خوب و جدید را در شهر تاریخی میبد تعریف کنیم.

فرماندارمیبد گفت: طرح مطالعاتی این منطقه آغازشده است و بخش خصوصی آمادگی دارد برای اجرای این طرح در زمینه‌های شترسواری، سکونت در کویر و طرح اقامتگاه‌های بوم کن، ۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری کند.

نارین قلعه، مساجد تاریخی، مجموعه کاروانی رباط، پیر چراغ، آسیاب‌ها و آب انبار‌ها دروازه و برج و بارو‌های شهر برخی از آثار تاریخی میبد محسوب می‌شود.

شهرستان میبد یکی از شهرستان‌های استان یزد در مرکز ایران است.

در شهرستان میبد هزار اثر تاریخی و فرهنگی وجود دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ اثر در فهرست آثارملی به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار