عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن توصيه به عدم مصرف زولبیا و بامیه در هنگام افطار و سحر، بهترین نوع شيريني‌ها به ويژه در رمان افطار را شیرینی‌های طبیعی همچون خرما، مویز و عسل دانست.
کد خبر: ۷۴۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 12 May 2019

دکتر «کاظم کاظمینی» با اشاره به این که شیرینی‌های زولبیا و بامیه اغذیه مناسبی برای زمان افطار و سحر نیستند، اظهار کرد: اگر چه افراد برای تامین انرژی از دست رفته در طول روز به یک ماده شیرینی با جذب سریع در زمان افطار نیاز دارند اما نوع شیرینی نيز بسیار مهم است.

وی با تاکید بر این که بدن در زمان افطار نیاز شدیدی به ماده غذایی دارد، گفت: هر ماده‌ای که در زمان افطار به فرد روزه‌دار برسد، به سرعت جذب بدن وی می‌شود لذا بهترین گزینه، استفاده از شیرینی‌های طبیعی همچون خرما، مویز و عسل است.

این متخصص طب ایرانی با اشاره به عدم استفاده از شیرینی‌های موجود در بازار، خاطرنشان کرد: شیرینی‌هایی مانند زولبیا و بامیه با توجه به این که نحوه تهیه، پخت و مواد اولیه آن‌ها مشخص نیست و از طرفی حاوي قند و روغن زیادی هستند، براي شروع افطار مناسب نیستند.

وی با بیان این که افراد می‌توانند بعد از افطار اقدام به مصرف زولبیا و بامیه کنند، گفت: البته توجه به این نکته ضروری است که مصرف زیاد این شیرینی‌ها به دليل ايجاد بی‌اشتهایی در افراد در هنگام سحر و البته بروز چاقی، توصیه نمی‌شود.

کاظمینی در پایان تاکید کرد: حتما مسواک زدن بعد از مصرف این نوع شیرینی به دليل قند و چربی زیاد، ضروری است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار