استاندار یزد گفت: تضمین آینده جامعه کنونی مستلزم باور داشتن به جایگاه رفیع دانش آموزان کنونی است، اگر بخواهیم آینده خوبی داشته باشیم باید همواره به این قشر توجه کنیم.
کد خبر: ۷۴۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 11 May 2019

محمدعلی طالبی  به مناسبت 21 اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی در شورای دانش آموزی استان افزود: باید نقش و اثر بخشی آنها را در فرایندها و موضوع هایی که کشور با آن مواجه است، افزایش داد.
وی خاطر نشان کرد: منظور ما از دانش آموز فقط کسانی که در مدرسه درس رسمی بخواند و نمره خوب بگیرد و فارغ التحصیل شوند نیست بلکه فراتر از تحصیل نیازمند دانش آموزانی هستیم که نقش موثری در آینده جامعه ایفا کنند، هستیم.
رئیس شورای آموزش و پروش یزد ادامه داد: باید برای ایفای چنین نقشی توامان اندیشه ورزی و کارورزی را برای دانش آموزان برنامه ریزی کنیم تا آنها با موضوع مختلف آشنا شوند.
طالبی تصریح کرد: دانش آموزان باید برای اثر بخشی اجتماعی آماده شوند تا بتوانند در آینده نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
به عقیده استاندار یزد، باید در حال حاضر آنها را « مشارکت جو، مطالبه گر، محاسبه گر و نقدپذیر» برای آینده جامعه تربیت کرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر چنین ویژگی هایی در دانش آموزان تقویت شود، می توان امیدوار بود که در آینده انسان های هستند که در مسیر سازندگی جامعه ای که در آن زندگی می کنند، گام های درستی بر دارند.
وی اظهار کرد: تربیت ویژگی های یادشده را نمی توان تنها از نظام آموزشی رسمی کشور انتظار داشت اگر چنین بود وضعیت ما بهتر از این بود.
طالبی ادامه داد: باید ساختارهای فراتر از نطام آموزشی رسمی وجود داشته باشد تا دانش آموزان علاقه مند و با انگیزه با ایفای نقش اجتماعی خود ساماندهی شود که یکی از این ساختارها ، سازمان دانش آموزی است.
استاندار یزد از پیشنهاد تشکیل شورای مشورتی دانش آموزی توسط دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی استقبال کرد.
در این نشست دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی استان نقطه نظرهای خود را بیان کردند.
هم اکنون 250 هزار دانش آموز در یک هزار و 920 مدرسه مشغول تحصیل اند که 13 درصد آنها عضو سازمان دانش آموزی هستند

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار