مدیرکل ارشاد یزد:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با یادآوری سابقه قدیمی انجمن های شعر و ادب در استان گفت: با توجه به قدمت برنامه های مرتبط با شعر، امروز نیازمند قالب های جدیدی برای شعر هستیم تا نسل جوان تر به این حوزه علاقه مند شوند.
کد خبر: ۷۴۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 11 May 2019

مجید جوادیان زاده در نخستین نشست هیات مدیره انجمن شعر و ادب استان یزد افزود: شعر مهمترین رسانه فرهنگی ما است و شاعران، پاسدار زبان هستند، چرا که دغدغه زبان اندیشی در هیچ صنفی هنری همچون شاعران وجود ندارد.
وی ادامه داد: با توجه به گسست نسل ها به دلیل تغییرات سریع اجتماعی و فرهنگی و نفوذ رسانه ها در برهه کنونی، نیازمند آگاهی و احیای جایگاه و اهمیت شعر از لحاظ تاریخی، هویتی و کارکردهای اجتماعی آن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: شاعری به نوعی هنر مادر است و اگر ذات هنر را شاعرانگی بدانیم، تبلور اصلی شاعرانگی در شعر است؛ در همین راستا توجه به هنر شعر خدمت به اصل و اساس هنر محسوب می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اظهار داشت: برخی از انجمن ها باید بازنگری شوند و بر این اساس نیز رسالت اصلی انجمن شعر، طرح موضوع مجدد شعر در جامعه است.
جوادیان زاده افزود: باید برای حفظ جوهره شعر تلاش شود و در عین حال در دسترس همه قرار گیرد که این بخش می تواند یکی از وظایف اصلی انجمن شعر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جریان سازی است، ادامه داد: در این زمینه از چاپ کتاب هایی حمایت می شود که بتوانند در حوزه فرهنگ و هنر جریان ساز و افق گشا باشند.
وی اضافه کرد: پیوند نسل های جدید و قدیم و توجه به ذائقه های مختلف در شهر سرایی یکی از راهبردهای مهم انجمن شعر و ادب استان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار