دبیرکارگروه توسعه صادرات استان: تاکنون 2 هزار و 444 پرونده در خصوص ثبت سفارش ها کارشناسي شده و 130 پرونده هم در حال بررسي است.
کد خبر: ۷۴۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 11 May 2019

علمدار در نخستین نشست کارگروه توسعه صادرات استان افزود: استان یزد رتبه ششم تایید سفارش ها در کشور را دارا است.یزد ،رتبه ششم ثبت سفارش کالا

وی گفت:در اين زمينه کاهش زمان تاييد سفارش ها از يک ماه به يک روز را دربرنامه کاری خود داشته ايم.

دبیرکارگروه توسعه صادرات استان افزود: گزارش ثبت سفارش و تخصص ارز کالا بوسیله سازمان صمت استان و تفویض اختيار از سوي وزارت صنعت معدن تجارت به استان يزد نيز از ديگر مباحثی است که باید در راستای توسعه بهتر صادرات بررسی شود.

علمدار افزود: بررسي و تصويب تقويم نمايشگاهي، آخرين وضعيت محل نمايشگاههاي دائمي، از ديگر مصوبات اين نشست است.

استاندار در اين نشست بااشاره به بحث توسعه صادرات استان گفت: افزايش نرخ ارز در کنار همه ي مشکلات ظرفيت خوبي را براي توسعه بازار صادرات استان فراهم کرده است و ما باتوجه به اينکه يک استان صنعتي هستيم بايد از اين ظرفيت استفاده لازم را ببريم.

طالبي در ادامه رفع مشکلات پيش روي صادرکنندگان را از برنامه هاي مهم خود دانست و افزود: در اين زمينه بايد با تعیین نماينده ويژه استاندار براي پيگيري تخصيص ارز از بانک مرکزي پیگیری لازم انجام شود و کميته اي تام الاختيار براي پيگيري مسائل رفع اختلاف هاي بين گمرک و بانکهاي عامل تشکيل شود تا کارخانجات با مشکل مواد اوليه مواجه نشوند.

ثبت سفارش کالا در سامانه وزارت بازرگانی (سیستم مجوز ورود اقلام به كشور) از طریق وزارت بازرگانی استان ها انجام می گرفت كه تاسال 87 به صورت دستی و از طریق مراجعه حضوری بازرگانان انجام پذیرفته می شده است ،كه از سال 88 سیستم الكترونیكی sabtaesh.tpo.ir جایگزین سیستم قبلی شده است و كلیه بازرگانان در صورت اخذ تاییدیه از سوی كارشناسان وپرداخت وجه، پرونده آنها به گمركات اجرائی (با توجه به نوع ثبت سفارش) ارسال می شود.

استان یزد از استان های صنعتی است و عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان یزد به ترتیب کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدروکربن، اکسید مولیبدن، سنگ مصنوعی، موکت و شیشه ساختمانی است وکشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، هلند، آلمان، گرجستان، امارات، اسپانیا و ایتالیا را عمده‌ترین مقصد کالاهای صادراتی استان یزد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار