مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: طرح بازرسی و نمونه‌برداری ویژه به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان در سطح بازار تمام مناطق استان یزد آغاز شد.
کد خبر: ۷۴۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 11 May 2019

«محمد حسین ماجدی اردکانی» در جمع خبرنگاران افزود: براساس اين طرح ویژه که تا پایان ماه مبارك رمضان ادامه دارد، از كالاهاي پرمصرف مشمول استانداردهای اجباری و تشویقی این ایام که در مراكز توزیع وفروش، به مردم ارائه می‌شود، بازرسي و نمونه برداري انجام مي شود.

وی در خصوص جزئیات بازرسی و نمونه برداری نيز گفت: انواع فرآورده‌هاي لبني، شكر، زعفران، روغن سرخ كردني، روغن در حال پخت زولبیا و بامیه، انواع نبات، زولبيا و باميه، انواع خرما و حلواه ارده، شربت پرتغال و آناناس کالاهای مشمول این طرح هستند.

این مسئول ادامه داد: البته در طول سال نیز بازرسان و کارشناسان تحت پوشش اداره کل در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد سازی) در سطح بازار استان مشغول بازرسی و نمونه برداری هستند ولی در ماه مبارک رمضان به دلیل حساسیت مصرف کالاها خصوصاً درحوزه صنایع غذایی، این طرح حالت ضربتی و ویژه دارد.

دبیر کارگروه استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات استان در پایان گفت: متعاقب بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌هایی که صورت می‌پذیرد، کارشناسان استاندارد می‌توانند از طریق آزمون‌ها و کنترل‌های که روی مواد مصرفی مردم انجام می‌دهند از رسیدن مواد غذایی، سالم، بهداشتی و با کیفیت به دست شهروندان روزه‌دار استان، اطمینان حاصل كنند، ضمن این که به دلیل ویژه بودن طرح، صدور نتایج آزمون و گزارش موارد مربوطه دراسرع وقت انجام می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار