هفته پنجم و پایانی بیستمین دوره مسابقه های اسب دوانی کورس بهاره کشور عصر جمعه در پیست سوارکاری صفائیه یزد برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 11 May 2019

در این مسابقات 90 راس اسب در هفت دور به مسافت یک هزار و 400 متر با هم به رقابت پرداختند که در پایان به صاحبان اسب های برتر در مجموع یک میلیارد و 800 میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.
در پایان این پیکارها به ترتیب رامین قهرمانی با اسب نیل افرا، احمد محمدی با یونیک سردار، آرمین اتابای با نفیر شریف، سمیر محمدی با وال دهنوی، رامین قهرمانی با یکه تاز حسین آباد، کمال دلیجه عطا با گویدو ترسک و بنیامین جرجانی با اسب نامبروان سردار زودتر از رقبا به خط پایان رسیدند و قهرمان شدند.
رئیس فدراسیون سوارکاری در جمع سوارکاران و اهدای جایزه به صاحبان اسب های برتر گفت: استان یزد یکی از قطب های مهم اسب اصیل عرب است که رقابت های کورس به صورت منظم و مستمر برگزار می شود.
مسعود خلیلی افزود: برگزاری رقابت های کشور با حضور سوارکاران برتر نقش مهمی در توسعه این رشته و ایجاد انگیزه بین فعالان این صنعت دارد.
وی ابراز امیدواری کرد برگزاری کورس بهاره و سایر رقابت ها در یزد بتواند موجب پیشرفت روز به روز این رشته و شکوفایی استعدادها در استان شود.
همچنین استاندار یزد با حضور در هفته پایانی کورس بهاره و گفت و گو با دست اندرکاران و سوارکاران از فعالیت های انجام شده در برگزاری این پیکارها قدردانی کرد.
مسابقات اسبدوانی قهرمانی کورس بهاره کشور به مدت پنج هفته در مجتمع سوارکاری صفائیه یزد پیگیری شد.
استان یزد 300 باشگاه و افزون بر 6 هزار راس اسب اصیل عرب دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار