مدير كل ميراث فرهنگي يزد:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان يزد اظهار كرد: باغشهر مهریز با قابلیت‌های تفریحی و گردشگری فراوان، شرایطی را فراهم کرده است تا به قطب بوم‌گردی‌هاي استان تبدیل شود.
کد خبر: ۷۴۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 09 May 2019

«سيد مصطفی فاطمی» با اشاره به پرداخت سه میلیارد تومان تسهیلات برای راه اندازی واحدهای بومگردی در شهرستان مهریز در سال گذشته، افزود: تاکنون 15 واحد با زمینه اشتغالزایی برای 25 نفر بطور مستقیم راه‌اندازی شده است و تا پایان سال نیز پنج واحد دیگر به ظرفیت واحدهای بومگردی این شهرستان افزوده می شود.

وي با اشاره به این که مهریز دارای دو اثر باغ پهلوانپور و قنات حسن آباد به عنوان دو اثر جهانی است، افزود: این آثار جهانی منشاء خیر و برکت هستند و در جذب گردشگر و رونق بوم گردی نقش موثری دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همچنين گفت: شهرستان مهریز با دارا بودن مناطق ییلاقی و قابلیت‌های مختلفی که دارد و با افتتاح بوم‌گردی‌های زیاد، به قطب بوم گردی استان یزد تبدیل شده است.

«رضا زارع زاده» فرماندار مهریز نیز با اشاره به اینکه در نوروز 98 حدود 7700 مسافر و گردشگردر این واحدها اقامت کردند، افزود: در این شهرستان 90 نفر متقاضی ایجاد واحدهای بومگردی هستند که این نشان‌دهنده تامین درآمد پایدار برای افراد در این واحدها است .

گفتني است؛ مهریز از شهرستان‌های ییلاقی استان یزد است که حدود 600 اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شده دارد و از اين تعداد 100 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار