معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از ساخت فرودگاه اختصاصی در مهریز به همت بخش خصوصی به عنوان یکی از ظرفیت های منطقه برای سرمایه گذاری یاد کرد و نسبت به رفع مشکل جاده فرودگاه و پیگیری های لازم در این ارتباط تاکید کرد.
کد خبر: ۷۴۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 04 May 2019

محسن صادقیان در بازدید از فرودگاه در دست ساخت مهریز با قدردانی از تلاش های انجام شده افزود: حدود 6 کیلومتر جاده اصلی تا محل فرودگاه خاکی است که آسفالت مسیر باید مدنظر مسئولان شهرستان و استان قرار گیرد.
وی ادامه داد: دولت از همکاری بخش خصوصی و خیران در اجرای طرح های مختلف بر حسب نیاز که موجب تولید و اشتغال شود، حمایت و همراهی می کند.
همچنین فرماندار مهریز گفت: خاکی بودن جاده فرودگاه ، مرمت و آسفالت آن جزو درخواست مکرر سرمایه گذار است، امیدواریم با حمایت مسئولان استان پیگیری و اقدام لازم انجام شود.
رضا زارع زاده مهریزی افزود: حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در کنار طرح های دولتی در منطقه مورد تاکید است و مجموعه دستگاه های اجرایی برای انجام برنامه ها همکاری دارند.
نخستین فرودگاه اختصاصی یزد با ظرفیت 50 فروند هواپیمای آموزشی در زمینی به مساحت 98 هکتار در این شهرستان تکمیل شد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا اول مهرماه 1398 به بهره برداری می رسد.
این فرودگاه شامل باند فرود، آشیانه و سه ساختمان اداری با هدف آموزش پرواز‌های سبک، 2 نفر و تاکسی پرواز است.
باند فرودگاه به طول هزار و 600 متر و با عرض 25 متر مربع که مراحل ساخت آن پایان یافت.
این فرودگاه شامل 2 آشیانه در مساحت 2 هزار و 600 و یک هزار متر مربع است که 80 درصد پشرفت فیزیکی دارد و سه ساختمان اداری با مساحت چهار هزار و 200 متر مربع در حال تکمیل است.
هم اکنون فرودگاه شهید صدوقی در یزد فعال است.
این فرودگاه مقصد و مبدأ پرواز تهران ، مشهد ، اهواز ، کیش و بندرعباس در پروازهای داخلی و شهرهای نجف ، بغداد ، دمشق ، جده و مدینه در پروازهای بین المللی است که جابه جایی مسافر در این مسیرها با همکاری بیش از 10 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی صورت می گیرد .
فرودگاه یزد ،دهمین فرودگاه ایران از نظر ترافیک هوایی و مسافری است که سالانه بیش از 550 هزار نفر از خدمات آن استفاده می کنند.
هم اکنون به صورت هفتگی 94 سورتی پرواز در فرودگاه یزد انجام می شود.
مرکز شهرستان مهریز با 55 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و دارای پنج شهرک صنعتی و افزون بر چهار هزار نیرو در واحدهای تولیدی است .
مهریز شامل یک شهر و یک بخش مرکزی با پنج دهستان ، 467 آبادی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار