فرماندار ابرکوه با اشاره به نقش شورای شهرها و روستاها، گفت: این نهاد مدنی نمادی از مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است و در مسیر خدمتگذاری به آحاد مردم فعالیت دارد.
کد خبر: ۷۴۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 01 May 2019

محمدکاظمی نسب در همایش شوراهای شهرستان ابرکوه که با حضور نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز ( شهرستان های ابرکوه، مهریز، خاتم، بهاباد، بافق) و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، افزود: اعضای شوراها نمایندگان مردم هستند و در کنار دولت به آنها خدمات رسانی می کند.
نهم اردیبهشت روز شوراها در تقویم ایران نامگذاری شده است.
وی با تأکید بر اینکه با توان شوراها ، مسئولیت های دولت و نظام سبک تر شد، اظهار داشت : افزون بر 90 درصد مصوبه هایی که مربوط به امور جاری مردم است شورا مصوب می‌کند.
فرماندار ابرکوه بیان کرد: آنچه را که شوراها انجام می‌دهند بخش عمده ای از وظایف دستگاه حاکمیتی است که 20 سال گذشته در پنج دوره از سوی شوراها به خوبی انجام شده است.
کاظمی نسب ادامه داد: در دین اسلام هم تأکید زیادی در بسیاری امور به ‌ویژه شوراها شده است که نقش این نهاد مدنی در حل‌ و فصل مشکلات عامه مردم به وضوح دیده شده است.
وی اضافه کرد: رفع مشکلات و توجه به مطالبات مردم در چارچوب اختیارات قانونی از جمله رسالت‌هایی است که به عهده اعضای شوراهای اسلامی نهاده شده است.
فرماندار ابرکوه با اشاره به سند چشم ‌انداز برنامه پنج ساله شهرستان که از سال 91 تا 95 تدوین ‌شد ، خاطرنشان کرد: انصافاً این برنامه دستاوردهای خوبی داشت .
کاظمی نسب افزود: در حوزه راه‌ها، راه‌آهن ، بهداشت و درمان آنچه که در توان دولت بود نسبت به رشد و توسعه شهرستان به کار گرفته ‌شد.
وی تأکید کرد: سه رویکرد اقتصادی در رشد توسعه شامل صنعت گردشگری ، توسعه صنایع کم آبخواه و همچنین توسعه بخش کشاورزی با روش‌های نوین و با برنامه‌های روز بسیار مهم است که مد نظر شوراها باشد.
وی با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش گردشگری تصریح کرد: تلاش مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر برای تقویت زیرساخت‌های ضروری است.
رئیس شورای کشاورزی ابرکوه در ادامه با اشاره به اینکه این منطقه یکی از قطب های مهم تولید استان یزد است، تصریح کرد: شوراها با کمک دهیاران و بخشداران باید برای ظرفیت‌هایی که در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی فراهم است ، سرمایه‌گذاران را هدایت کنند.
کاظمی نسب تأکید کرد: شوراها با کمک دهیاران ، کشاورزان را در بخش برداشت آب و با تولید محصول با کیفیت و ارزش افزوده بالا راهنمایی کنند تا از آب موجود استفاده بهینه و بهره‌وری بیشتر شود.
وی ادامه داد: کشاورزان هم تلاش کنند با کمک شوراها و با اجرای طرح‌های آبیاری و توسعه دامداری نوین کشاورزی را توسعه دهند.
فرماندار ابرکوه بابیان اینکه صنعت شهرستان باید توسعه یابد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بخش صنایع باید توجه داشته باشند ، ظرفیت و زیرساخت های منطقه برای سرمایه‌گذاری بخش صنعت فراهم است ، باید صنایع کم آبخواه و کم آلاینده مورد توجه آنها باشد.
همچنین رئیس شورای اسلامی شهرستان ابرکوه با بیان اینکه این نهاد مدنی جایگاه مهمی در نطام اسلامی دارد، افزود: نمایندگان مردم در شوراها حضور دارند باید برای توسعه عمرانی ، ایجاد اشتعال و رونق تولید تلاش کنند.
سید حسین حسینی دوست در حاشیه همایش شوراهای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اهمیت و جایگاه شوراها اشاره کرد و گفت: این جایگاه باید به عنوان یک ظرفیت مهم مشورتی برای توسعه و رشد شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.
وی اظهار داشت: ابرکوه به عنوان قطب تولید کشاورزی استان یزد، نیازمند توجه ویژه مسئولان است و توسعه کشاورزی با روش علمی و نوین باید برای ایجاد تولید و اشتغال شتاب بگیرد.
رئیس شورای شهرستان ابرکوه رفع مشکل راه و زیرساخت ها را لازمه ماندگاری روستاییان برشمرد و بر تامین نیازهای آنها برای پیشگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی تاکید کرد.
حسینی دوست تصریح کرد: مسئولان استان یزد نیز برای نقاط کمتر توسعه یافته استان بویژه این شهرستان توجه و نگاه ویژه ای داشته باشند و با اختصاص و افزایش بودجه های عمران شهری ، شهرداران این شهرستان را در توسعه عمران شهری حمایت کنند.
این عضو شورای شهرستان با اشاره به بیکاری و ضرورت ایجاد اشتغال بیشتر خاطرنشان کرد: با وجود واحدهای تولیدی و صنعتی ، مدیران واحدهای تولیدی در جذب نیروهای بومی بیش از گذشته تلاش کنند .
وی با اشاره به اینکه ابرکوه یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور است یاد آور شد : ظرفیت های خوبی در صنعت گردشگری شهرستان فراهم است که سرمایه گذاران می توانند با حمایت مسئولان سرمایه گذاری کنند.
حسینی دوست، در ادامه وجود 400 اثر تاریخی و طبیعی را سرمایه عظیمی برای جذب گردشگر دانست و افزود: در این زمینه مسئولان میراث فرهنگی استان با دید وسیع تر، نگاهشان را به این شهرستان مضاعف کنند.
شهرستان ابرکوه دارای شهرهای ابرکوه و مهردشت است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار