مدیر عامل شرکت توسعه پرواز شهرستان مهریز گفت: نخستین فرودگاه اختصاصی کشور با زمینی به مساحت ۹۸ هکتار تا پایان مهرماه در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۷۳۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶ 30 April 2019

عبدالرسول حسینی نسب مدیر عامل شرکت توسعه پرواز شهرستان مهریز در نشستی با فرماندار این شهرستان گفت: نخستین فرودگاه اختصاصی کشوربا زمینی به مساحت ۹۸ هکتار شامل باند فرودگاه، آشیانه و سه ساختمان اداری و با هدف آموزش پرواز‌های سبک، دونفر و تاکسی پرواز تا پایان مهرماه در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: باند فرودگاه به طول هزار و ۶۰۰متر و عرض ۲۵متر مربع مراحل ساخت آن تکمیل شده است.

وی تصریح کرد: این فرودگاه شامل دو آشیانه در محساحت ۲هزار و ۶۰۰ و یک هزار متر مربع که ۸۰ درصد پشرفت فزیکی داشته و سه ساختمان اداری با مساحت ۴هزار ۲۰۰متر مربع در حال تکمیل مراحل عمرانی است

حسینی نسب ادامه داد: تنها فرودگاه اختصاصی مهریز ظرفت ۵۰ فروند هواپیمای آموزشی را دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب این فرودگاه عنوان کرد: مهم‌ترین اصل برای یک فرودگاه امنیت، جایگاه سوخت گیری مناسب و مکان فنی مناسب است که در این فرودگاه دیده و عملی شده است.

مدیر عامل شرکت توسعه پرواز به بیان مشکلات این فرودگاه پرداخت و افزود: آسفالت نبودن قسمت زیادی از این فرود گاه و تأمین آب مورد نیاز بالغ بر یک میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

حسینی نسب ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک تنها هتل هوایی در کشور ایران جهت اسکان مسافران در همین مکان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

رضا زارع زاده فرماندار مهریز نیز گفت: این نوآوری در شهرستان مهریز بسیار رضایت بخش و منحصر به فرد است.

وی افزود: برای حل مشکلات مربوطه از طریق بخش‌های خصوصی پیگیر مسائل مربوط به این فردگاه هستیم تا سریعتر به بهره برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار