به مناسبت دهم ارديبهشت روز خليج هميشه فارس، نمايشگاه اسناد، نقشه‌ها و تصاوير خليج فارس در قالب بيش از 30 سند و نقشه مربوط به گذشته‌هاي دور از منابع فارسي، عربي و انگليسي در كتابخانه و موزه وزيري يزد گشايش يافت.
کد خبر: ۷۳۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱ 30 April 2019

اين نمايشگاه كه با همكاري كتابخانه و موزه وزيري و مركز اسناد كتابخانه ملي يزد برپا شده است، شامل تصاويري از خليج فارس در نقشه جهان هكاتوس، نقشه هيدروگرافي خليج فارس و لنگرگاه هاي قشم، هرمز و مسقط، بحر فارس در صورت فتوحات كشورهاي عربي اسلامي در سه قرن اول هجري، نقشه گسترده خليج فارس از مسقط تا بصره همراه با نقشه لنگرگاه مسقط، خليج فارس در صورت الجزيره از اصطخري، خليج فارس در صورت نقشه جهان از ابن حوقل، نقشه خليج فارس ترسيم دانوبل رئيس انجمن جغرافيدانان دربار فرانسه متن فرانسوي ميلادي تاريخ انتشار 1776 ميلادي است.

اين اسناد تاريخي حقايقي را به اثبات مي رسانند كه براي هميشه خدشه ناپذير و غير قابل انكار بوده و بيانگر اين نكته است كه خليج فارس از ارزش‌هاي به جان بسته ملت ايران بوده كه هميشه و همه جا بر تارك ايران اسلامي و كره خاكي خواهد درخشيد.

اين نمايشگاه از امروز دهم تا هفدهم ارديبهشت ماه در كتابخانه و موزه وزيري واقع در خيابان امام خميني(ره)- جنب مسجد جامع كبير، از ساعت 8 تا 19 پذيراي عموم خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار