سرپرست معاونت میراث فرهنگی یزد از ثبت چهار قلعه تاریخی یزد در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۳۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 29 April 2019

«علی اصغر صمدیانی» با اشاره به ثبت چهار قلعه تاریخی استان یزد در فهرست آثار ملی کشور، اظهار کرد: چهار قلعه تاریخی استان یزد شامل قلعه «حاجی خان اسفند آباد» به شماره ۳۲۲۰۸، قلعه «شهرآباد فراغه» به شماره ۳۲۲۰۵ و قلعه «شهرآباد» ابرکوه به شماره ۳۲۲۱۰ از قلعه‌های متعلق به دوران قاجار واقع در شهرستان ابرکوه هستند که به ثبت ملی رسیدند.

وی افزود: قلعه «شریف آباد» در شهرستان بافق به شماره ۳۲۲۰۹ متعلق به دوران صفوی نیز یکی دیگر از قلعه‌های تاریخی است که به تازگی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی یزد با بیان این که چهار اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد هستند، تصریح کرد: هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت این اماکن تاریخی شود، جرم محسوب می‌شود.

صمدیانی در پایان از ثبت ۹۳ قلعه تاریخی استان یزد در فهرست آثار ملی کشور یاد کرد و گفت: قدیمی‌ترین این قلعه‌ها در سریزد و خورمیز شهرستان مهریز، قلعه‌های بدافت و هارونی در شهرستان ابرکوه، قلعه ابرندآباد و نارین قلعه میبد است که همگی آن‌ها به دوران ساسانی تعلق دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار