امام جمعه شهرستان مهریز با بیان اینکه سال گذشته ۲۵۰ میلیون تومان مبلغ خیری برای ساخت مدرسه علمیه شهرستان مهریز جذب شد گفت: فاز اول مدرسه علمیه برادران شهرستان مهریز با ۵۰۰ میلیون تومان تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۷۳۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱ 28 April 2019

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در جمع روحانیون شهرستان مهریز با اشاره به اینکه حوزه علمیه شهرستان مهریز از حوزه‌های خوب در استان یزد اظهار داشت: سال گذشته حوزه علمیه شهرستان مهریز رتبه نخست در بین شهرستان‌های دیگر یزد در حیث ثبت نام طلاب جدیدالورود داشت و امسال نیز قریب به 20 نفر ثبت نام کردند.

امام جمعه شهرستان مهریز تعداد محصلین حوزه علمیه برادران این شهرستان را قریب به 45 نفر عنوان و اضافه کرد: همچنین 55 نفر در حوزه علمیه خواهران شهرستان مهریز مشغول به تحصیل علوم حوزوی هستند.

وی گفت: تعدادی از طلاب در حال فارغ التحصیل هستند که امیدواریم بتوانیم سطح سه حوزه علمیه خواهران و برادران را در شهرستان مهریز راه اندازی کنیم.

محی الدینی با اشاره به ساخت مدرسه علمیه برادران در شهرستان مهریز افزود: با تلاش‌هایی که از سوی ائمه جمعه شهرستان مهریز صورت گرفت، مدرسه علمیه‌ای ویژه برادران در حال ساخت و راه اندازی است.

امام جمعه شهرستان مهریز خاطرنشان کرد: در این مدرسه علمیه بیش از 40 حجره، نمازخانه، سالن اجتماعات و پذیرایی و کتابخانه برای آن طراحی ‌شده است.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این مدرسه علمیه در سال‌های گذشته با مشکلات مالی روبه‌رو شده بودند تصریح کرد: به همین دلیل چند سالی ساخت این مدرسه به تعویق افتاده بود و در سال گذشته با حمایت‌هایی که صورت گرفت موفق به ساخت 8 حجره و فاز نخست این مدرسه در شهرستان شدیم.

محی الدینی با بیان اینکه مبلغی بالغ بر 500 میلیون تومان برای تکمیل شدن فاز نخست مدرسه علمیه برادران شهرستان مهریز نیاز است اظهار داشت: اگر ان‌شاءالله بتوانیم این مدرسه علمیه را در شهرستان راه اندازی و از ابتدای سال تحصیلی جدید طلاب در آن مشغول به تحصیل شوند.

امام جمعه شهرستان مهریز خاطرنشان کرد: سال گذشته مبلغی بالغ بر 250 میلیون تومان خیری برای ساخت این مدرسه علمیه در شهرستان جذب شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان استان بتوانیم این مدرسه علمیه را در شهرستان مهریز راه اندازی و مشکل رفت و آمد اساتید و طلاب این شهرستان را که برای تحصیل علوم حوزوی باید مسافت بسیاری را طی کنند و مشکل بسیاری دارند، حل شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار