فرماندار مهریز گفت: جذب نیروهای بومی در کارخانجات تولیدی و صنعتی جزو مطالبات مردم و مسئولان این شهرستان است که امیدواریم کارفرمایان و صاحبان صنایع آن را در اولویت قرار دهند.
کد خبر: ۷۳۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹ 28 April 2019

رضا زارع زاده مهریزی روز شنبه در نشست با جمعی از کارگران و کارفرمایان افزود: نیروهای بومی زیادی در منطقه آماده همکاری و فعالیت در واحدهای تولیدی هستند.
وی ادامه داد: بکارگیری تمام ظرفیت های محلی و استفاده از نیروهای تحصیل کرده به خاطر آشنایی به شهرستان و نزدیکی به محل کار به نفع شرکت های تولیدی و کارخانجات است.
این مسئول با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد زیادی از کارگران و کارمندان واحدهای تولیدی منطقه را افراد بومی تشکیل می دهد بر پیگیری موضوع توسط اداره کار تاکید کرد.
زارع زاده مهریزی خاطر نشان کرد: توسعه شهرستان در گرو فعالیت و افزایش واحدهای صنعتی است و ایجاد تولید و اشتغال همراه با جذب نیروهای بومی اولویت و جزو برنامه های مهم دولت است.

**60 درصد کارگران مهریز بومی هستند
همچنین رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز گفت: 9 هزار کارگر در واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان اشتغال دارند که 60 درصد آنها را افراد بومی تشکیل می دهد.
امیرعباس دهقانی زاده افزود: جذب کارگران بومی اگر تخصص لازم برای فعالیت در واحدهای تولیدی و صنعتی را داشته باشند جزو اولویت های دولت است.
وی خاطر نشان کرد: رسیدگی به مطالبات کارفرمایان و کارگران با همکاری دستگاه های اجرایی و پیگیری فرمانداری به خوبی انجام می شود و هدف رضایت طرفین است .
این مسئول تصریح کرد: نداشتن مسکن، عدم امنیت شغلی و تناسب نداشتن حقوق کارگری با تورم از عمده ترین مشکلات کارگران این شهرستان است.
دهقانی زاده بیان داشت: تا پابان هفته کار و کارگر 16 برنامه شاخص فرهنگی، هنری و ورزشی برای تجلیل از مقام کارگران و کارفرمایان شهرستان تدارک دیده شده است.
وی، برگزاری کارگاه آموزشی باهدف افزایش مهارت‌های زندگی برای خانواده‌های کارگران، جشن خانواده بزرگ کارگران مهریز همراه با معرفی کارگران نمونه و تجلیل از کارفرمایان نیکوکار و خانواده معظم شهدای کارگر از مهمترین این برنامه ها است .

** مطالبات کارگران پیگیری می شود
معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز گفت: طبق مقررات با همدلی، تمام مطالبات کارگران سخت کوش و کارفرمایان فعال منطقه بررسی و تا حصوص نتیجه پیگیری می شود.
ابوالفضل جعفرپور افزود: برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی برای جامعه هدف در راستای ارتقای تولید و اشتغال جزو برنامه های مهم و اساسی این اداره است.
وی خاطر نشان کرد: بررسی نیازها و سیدگی به شکایات کارگران و کارفرمایان و خدمت های فرهنگی، رفاهی و ورزشی به جامعه بزرگ در اولویت است.
در این نشست مسائل و مشکلات شرکت کنندگان شامل پرداخت تسهیلات، انجام فعالیت های فرهنگی و ورزشی، دوره های آموزشی و پیگیری سایر مطالبات طرح و بررسی شد.
در این شهرستان شهرک های صنعتی شهید چمران، سایت 196 هکتاری ، یزد مهر ، هرفته ، شهرک سنگ ، شهرک سریشم و ناحیه صنعتی بهادران فعال است.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار