فرماندار مهریز:
فرماندار مهريز با بيان اين كه کتاب و کتابخوانی باید در سبد‌هاي زمان و اقتصادي خانوارها قرار گیرد، ارائه طرح نو در جهت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ضروری خواند.
کد خبر: ۷۳۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ 27 April 2019

«رضا زارع زاده» در نشست انجمن کتابخانه‌های مهریز كه به منظور امكان‌سنجي بازسازي کتابخانه عمومی امام هادی(ع) اين شهر برگزار شد، سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تغییر سبک زندگی اسلامي و اهميت مطالعه در مورد مولفه‌های اين سبک زندگی را يادآور شد و گفت: کتاب و کتابخوانی نيز از مولفه های سبک زندگی اسلامی از دیدگاه معظم‌له است كه باید در سبد زمان و سبد اقتصاد خانوارها قرار گیرد.

وي با اشاره به این موضوع که فرهنگ‌سازی در خصوص کتاب و کتابخوانی باید به صورت بلندمدت اجرایی شود، بیان کرد: فضای مجازی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی در چند سال اخیر، جدال فرهنگ فضای مجازی با فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بوجود آورده است و یک پروسه طولانی در جهت تغییر این فرهنگ نیاز است.

فرماندار مهریز ارائه طرح نو در جهت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ضروری دانست و گفت: ضعف‌های حوزه کتاب و کتابخوانی در شهرستان باید شناسایی و در جهت رفع این ضعف‌ها و ارائه ایده‌های جدید در جلسات انجمن کتابخانه های عمومی مهریز را از اهداف جلسات آتی انجمن بیان کرد.

«سعید قریشی» ريیس انجمن کتابخانه‌های عمومی مهریز در این نشست ضمن ارائه گزارش کاملی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی مهریز، بیان كرد: پیگیری در خصوص تامین بودجه بازسازی کتابخانه امام هادی(ع) از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز در سال‌جاری خواهد بود.

وي گفت: انعقاد تفاهم‌نامه بین انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در جهت تخصیص اعتبار بازسازی کتابخانه عمومی امام هادی(ع) می‌تواند مقدمات بازسازی این کتابخانه را فراهم کند.

در پایان این جلسه «سیده خدیجه طباطبایی» و «ذریه طباطبایی» دو تن از نویسندگان مهریزی، دو نسخه از کتاب‌های تالیفی خود را به فرماندار مهریز اهداء کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار