فرماندار شهرستان مهریز با بیان اینکه بندر خشک و معدن سرب و روی مهدی آباد ۲ هزار نفر را مشغول به کار می‌کند گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان مهریز آماده همکاری با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری هستند.
کد خبر: ۷۳۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 27 April 2019

رضا زارع‌زاده در شورای اداری شهرستان مهریز که با حضور آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و محمدعلی طالبی استاندار یزد برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان اظهار داشت: شهرستان مهریز یکی از شهرستان‌های باستانی و یکی از باغ شهرهای استان یزد است که سال گذشته با این عنوان به ثبت رسید.

فرماندار شهرستان مهریز جمعیت این شهرستان را 52 هزار نفر عنوان کرد و گفت: شهرستان مهریز دارای 45 دهستان، یک بخش، 46 روستای بیش از 20 خانوار و بیش از 420 روستا و آبادی دارای سکنه است.

وی با بیان اینکه شهرستان مهریز در سه حوزه در بین شهرستان‌های استان یزد دارای امتیازاتی است افزود: در حوزه گردشگری، شهرستان مهریز دارای دو اثر ثبت جهانی دارد که یکی باغ پهلوان پور و دیگری باغ حسن آباد است.

زارع‌زاده به شناسایی 44 قلعه تاریخی در شهرستان مهریز اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از زیباترین چشمه‌های فصلی به نام غربال‌بیز در شهرستان مهریز قرار دارد که در ایام تعطیلات هفته و نوروز پذیرای مهمانان بسیاری از سراسر استان و کشور است.

فرماندار شهرستان مهریز با اشاره به اینکه دو شهرک صنعتی در این شهرستان فعالیت دارد تصریح کرد: دو ناحیه و چهار مجموعه صنعتی و هشت کارخانه کاشی و سه کارخانه فولاد و مجتمع‌های سیمرغ و سالار جوجه در شهرستان مهریز فعالیت دارند.

وی یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های استان یزد را احداث کارخانجات فرآوری سرب و روی مهدی آباد عنوان کرد و اظهار داشت: این معدن با ذخیره بالغ بر 150 میلیون تُن و سرمایه گذاری یک میلیارد دلار راه اندازی شده که پس از تکمیل شدن اشتغال نزدیک به هزار نفر را به طور مستقیم به وجود خواهد آورد.

زارع زاده با بیان اینکه راه‌اندازی بندر خشک با 700 هکتار زمین با کاربری‌های مشخص می‌تواند موجبات فعالیت هزار نفر را در شهرستان ایجاد کند گفت: این بندر در حال احداث است و امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم با راه‌اندازی بخش‌های مختلف، شاهد یک اشتغال پایدار در سطح شهرستان مهریز باشیم.

فرماندار شهرستان مهریز خاطرنشان کرد: کارخانه سیمان تجارت با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تُن سیمان توانسته اشتغال 350 نفر در شهرستان را ایجاد کند.

وی در ادامه رتبه نخست تولید تخم مرغ در یزد را متعلق به شهرستان مهریز با ظرفیت تولید حدود 11 تن و اشتغال 560 نفر دانست و افزود: همچنین شهرستان مهریز رتبه دوم گوشت قرمز استان و رتبه اول پرورش آهو در یزد را با ظرفیت 120 راس دارد.

زارع‌زاده در پایان عنوان کرد: به دلیل آماده بودن زیرساخت‌های گردشگری، هر سرمایه گذاری تمایل به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در شهرستان مهریز داشته باشد همه دستگاه‌های اجرایی همراهی خواهند کرد و مشکلی در این مورد وجود ندارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار