فرماندار مهریز گفت: از جمله موارد مهم در ارتباط با حقوق شهروندان مناسب سازی معابر و مبلمان شهری برای رفت و آمد معلولان و سالمندان است که قبل از همه باید از اداره ها، موسسه ها، سازمان ها و شرکت های دولتی در این شهرستان آغاز شود.
کد خبر: ۷۳۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲ 25 April 2019

 رضا زارع زاده مهریزی روز پنجشنبه در نشست کمیته مناسب سازی شهرستان با بیان اینکه هرچند اقدام خوبی توسط برخی دستگاه ها انجام شده ولی به دلیل اهمیت موضوع ناکافی است، افزود: تمام اداره ها و بانک ها باید برای رعایت مقررات و مناسب سازی مراکز مربوط به خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی در کنار اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر موظف به رعایت مقررات و مناسب سازی برای رفت و آمد معلولان و سالمندان هستند.
فرماندار مهریز بر پیگیری مقررات اجرای این طرح با همکاری مسئولان اجرایی تاکید کرد و اظهار داشت که باید بتوان زمینه را برای زندگی راحت تر و آسایش بیشتر مردم فراهم کرد.
زارع زاده مهریزی همچنین از اعضای کمیته مناسب سازی برای اولویت بندی طرح ها و برنامه ها بر حسب نیاز در شهر و روستاها و نظارت بر اقدام ها تاکید کرد.
همچنین رئیس اداره بهزیستی مهریز به مشکل مناسب سازی معابر، عابر بانک ها و ورودی برخی دستگاه ها اشاره کرد و همکاری مسئولان را برای رعایت مقررات خواستار شد.
علیرضا علیزاده افزود: برای فرهنگ سازی و نشان دادن اهمیت مناسب سازی باید دستگاه های اجرایی در این ارتباط پیشگام باشند.
وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید سالانه همانند سایر سرفصل های خود بودجه ای را برای مناسب سازی فضا قرار دهند تا به مرور این مطالبه در منطقه محقق شود.
به گفته رئیس اداره بهزیستی مهریز این اداره به عنوان دستگاه ارزیاب مناسب سازی اداره ها در سال 1398 این موضوع را حتما در امتیاز دهی و ارزشیابی مدنظر قرار می دهد.
وی یادآور شد: در حال حاضر 2 هزار معلول و سالمند از خدمات بهزیستی استفاده می کنند ، باید برای رفاه حال و آسایش آنها ، مسئولان و دستگاه های اجرایی وظایف خود را انجام دهند.
وی با اشاره به بخشنامه ها و مواد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به ضرورت همکاری شهرداری با بهزیستی اشاره کرد و یادآور شد: این تعامل ضامن اجرای مطلوب قانون و ارائه خدمات مناسب به معلولان، سالمندان و افراد با نیازهای خاص می شود.
به اظهار وی استفاده از موزائیک طرح دار ویژه نابینایان، حذف موانع رفت و آمد در پارک ها و بازدید از منزل گروه های هدف در بهزیستی و مراکز زیرپوشش از مهمترین اهداف در خدمت رسانی به معلولان است.
بر اساس آمارهای منتشره در رسانه ها چهار تا 10 درصد جمعیت دچار انواع معلولیت هستند.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار