رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهریز در نشست خبری، برنامه‌های هفته کار و کارگر را تشریح کرد..
کد خبر: ۷۳۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 25 April 2019

 امیرعباس دهقانی زاده عصر امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته کار و کارگر به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و اعلام کرد: در هفته کار و کارگر که از پنجم اردیبهشت آغاز می‌شود ۱۶ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای تجلیل از مقام کارگران و کارفرمایان شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهریز افزود: این هفته که با شعار «کارگران و میثاق با بیانیه گام دوم انقلاب رهبری» از فردا پنج‌شنبه آغاز می‌شود با غبارروبی و تجلیل از مقام شهدای گمنام شهرستان، حضور در نماز عبادی سیاسی روز جمعه، برپایی ایستگاه صلواتی در کنار میعادگاه نماز جمعه، دیدار تشکلات کارگری با امام‌جمعه و فرماندار شهرستان همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: روز یک‌شنبه کارگاه آموزشی باهدف افزایش مهارت‌های زندگی برای خانواده‌های کارگران برگزار می‌شود و روز دوشنبه عصر نیز مراسم جشن خانواده بزرگ کارگران مهریز همراه با معرفی کارگران نمونه و تجلیل از کارفرمایان نیکوکار و خانواده معظم شهدای کارگر برگزار خواهد شد. در این هفته هم‌چنین برخی از واحدهای صنعتی مسابقات ورزشی شطرنج، دارت، تیراندازی و طناب‌کشی برگزار می‌کنند.

دهقانی زاده اضافه کرد: روز چهارشنبه مصادف با ۱۱ اردیبهشت که روز جهانی کارگر است، فرماندار و امام‌جمعه و مسئولین اجرایی شهرستان از سه واحد صنعتی شهرستان به‌صورت نمادین بازدید کرده و از کارگران با اهدای گل تجلیل می‌کنند.

این مسئول همچنین اذعان کرد: از دیگر خدماتی که قرار است در این هفته به کارگران ارائه شود به خدمات فیزیوتراپی و درمانی و نیز استفاده از زمین چمن و سالن ورزشی رایگان، استفاده رایگان از مشاوره و ثبت‌نام کاریابی و تخفیف ۳۰ درصدی از محل معرفی به اشتغال می‌توان نام برد.

وی تأکید کرد: 1050 واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان مشغول به فعالیت هستند و تعداد ۹۰۱۴ نفر را به‌عنوان کارگر تحت پوشش قرار داده‌اند و به ۱۱۶ طرح با ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۴۹۸ نفر تسهیلات ۶ درصد اشتغال پایدار روستایی تعلق‌گرفته است؛ هم‌چنین در قالب طرح اشتغال فراگیر، ۲۱ طرح با ظرفیت اشتغال ۴۴۳ نفر، تسهیلات ۱۶ درصد بااعتباری معادل 295 میلیارد و 500 میلیون ریال دریافت کرده‌اند.

دهقانی زاده اظهار داشت: بر اساس آخرین نرخ بیکاری در سال ۹۵، نرخ بیکاری شهرستان مهریز ۹/۴ است که بعد از بهاباد دومین شهرستانی است که در استان از نرخ بیکاری پایینی برخوردار است.

وی عمده‌ترین مشکلات کارگران را نداشتن مسکن و سرپناه، عدم امنیت شغلی، عدم تناسب حقوق کارگری با تورم و نیز نیاز آنان به سرویس ایاب و ذهاب اعلام کرد و گفت: ۶۰ درصد از کارگران شهرستان مهریز بومی هستند و قرار است در سال رونق تولید، ۳ واحد تولید کاشی با ظرفیت اشتغال ۸۰۰ نفر و شرکت طب افزار الماس نیز با ظرفیت ۵۰ نفر نیروی لیسانس و بالاتر به بهره‌برداری برسد

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار