خیرین مدرسه ساز میبد روز چهارشنبه در مراسمی با حضور فرماندار این شهرستان تجلیل شدند.
کد خبر: ۷۳۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 25 April 2019

حسین فلاح در این مراسم با ابراز خشنودی از حضور در جمع فرهیختگان و آینده سازان کشور گفت : خیرین، انسان های با شرافتی هستند که تمام دارایی خود را در راه فرهنگ و اعتلای آموزش و فرهنگ جامعه هزینه کرده اند و باید قدر آنها را دانست.
وی افزود: خیرین بخش عمده ای از سرمایه خود را در راه اعتلای علم و فرهنگ هزینه کرده اند و به نوعی همه شما دانش آموزان فرزندان آنها هستید و شما نیز با رسیدن به هر مقام و جایگاهی نباید فراموش کنید که متعلق به این شهر و جامعه هستید و باید به هم نوعان خود خدمت کنید.
وی در ادامه اظهار داشت :سرنوشت شما در محیط غلم و دانش و در کنار معلمان ، مدیران و مربیان رقم می خورد ، شما باید قدر این زمان که لحظات بسیار خوبی است را بدانید پدر و مادران شما به شما امید دارند ، شما باید درس بخوانید و همچنین اخلاق و رفتار خوبی را در جامعه پیشه خود می کنید.
فرماندار میبد تصریح کرد : شما دانش آموزان باید به علم و عقلانیت که هنر، ادب ، معرفت ، احترام به بزرگترها ، آموزه های دینی و...را در می گیرد و چون دو بال انسانیت ، شرف و بزرگی برای شما است در کنار هم بپردازید.
رئیس آموزش و پرورش میبد نیز در این مراسم با تشکر از خیرین گفت : حاصل تلاش های خیرین، موفقیت های دانش آموزان است که به عنوان باقیات الصالحات همیشه جاری است.
محسن موحدی فرد در ادامه با اشاره به موفقیت های دانش آموزان دبیرستان میرمحمدی میبد به عنوان محل برگزاری مراسم تقدیر از خیرین مدرسه ساز به صورت نمادین افزود: این دبیرستان حاصل تلاش های یکی از خیرین است که تا به حال سه آموزشگاه را در این شهرستان بنا کرده است و دانش آموزان در این چند سال اخیر با درس خواندن در این آموزشگاه موفق به کسب رتبه های زیر هزار کنکور و نیز رتبه های برتر را در جشنواره های خوارزمی شده اند.
وی یادآور شد: این آموزشگاه تا به حال بیش از 37 پزشک تحویل جامعه داده است ، همینطور دانش آموزانی سرآمد در مسابقات فرهنگی و هنری و نیز مسابقات قرآنی دارد.
رئیس آموزش و پرورش میبد همچنین با اشاره به اینکه فضاهای خیری همیشه به نام خود خیران و به نام کسی که اعلام شده است ، باقی خواهد ماند گفت : برای اینکه مدارس شهرستان تبدیل به شیفت نشود با برنامه ریزی که از چهار سال پیش شده باید تا سال 1400 هر سال 10 مدرسه در شهرستان ساخته شود و تا به حال 40 مدرسه ساخته است.
وی تصریح کرد : شیفت شدن مدارس افت آموزش و مباحث تربیتی را به دنبال خواهد داشت اما خیرین ما با همکاری که دارند بیش از 60 آموزشگاه دیگر را نیز بنا خواهند کرد و از شیفت شدن مدارس جلوگیری خواهد شد.
جشنواره خیرین مدرسه ساز نیز در مدرسه مهر ایران زمین برگزار شد و طی برگزاری آن با اجرای برنامه های شاد و سرود از تصویر طراحی شده خیر مدرسه ساز این آموزشگاه به دست محدثه فطرتی دانش آموز این آموزشگاه رونمایی شد و به همراه لوح تقدیر به خانواده خیر اهدا گردید.
شهرستان میبد 192 خیر مدرسه ساز دارد که تا به حال در ساخت مدرسه از یک تا سه مدرسه ، اهدای زمین و... مشارکت و همکاری داشته اند.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار