معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از برخورد با تخلفات ساخت و ساز و افزایش کنترل و نظارت در این حوزه با تقویت پلیس ساختمان خبر داد و گفت: رعایت حقوق شهروندی و قانون مداری مورد توجه تمام بخش ها به ویژه شهروندان قرار گیرد.
کد خبر: ۷۳۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ 25 April 2019

محسن صادقیان همزمان با اجرایی شدن طرح پلیس ساختمان اظهار داشت: با توجه به اهمیت برخورد با تخلفات ساختمانی در استان؛‌کمیته ای ویژه بررسی و نظارت بر این موضوع با محوریت دفتر فنی،امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری، سازمان نظام مهندسی و شهرداری یزد تشکیل شده است.
وی افزود: از سوی دیگر بحث برون سپاری اجرائیات شهرداری نیز به صورت پایلوت در منطقه چهار شهرداری یزد به بخش خصوصی واگذار شده است تا زمینه به کارگیری سایر ظرفیت ها برای فعالیت موثر در این موضوع فراهم شود.
معاون استاندار یزد یادآورشد: فعال سازی پلیس ساختمان از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری یزد در این راستا می باشد که پس از بررسی 6 ماهه نتایج این طرح و برطرف نمودن کاستی های آن،در سایر مناطق شهری نیز برنامه ریزی و در دستور کار قرار می گیرد.
صادقیان گفت: یکی از اولویت های «طرح پلیس ساختمان» کنترل ساخت و سازهای خلاف قانون و بدون مجوز در سطح شهر است، که از مرحله اول و قبل از شروع هر فعالیتی متقاضی در مسیر قانونی و برای دریافت مجوزهای لازم راهنمایی و در صورت بروز هر گونه تخلف،طبق قانون با موضوع برخورد می شود.
معاون عمرانی استاندار یزد با اشاره به نگاه پیشگیرانه پلیس ساختمان به مدیریت شهری در حوزه ساخت و ساز خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر پرونده های زیادی را شاهد هستیم که بدون دریافت مجوزهای لازم ،ساخت و ساز را انجام داده اند که برای رسیدگی به کمیسیون ماده 100 ارسال می شوند.
به گفته وی ، متاسفانه تخلف با پرداخت جریمه مرتفع می شود که این موضوع زیبنده شهر و استان یزد نیست و تلاش پلیس ساختمان از همان ابتدا تسهیلگری در مسیر اجرای قانون است.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس لازم است فرد متقاضی قبل از انجام هر نوع ساخت و سازی مراحل قانونی را برای آغاز فعالیت طی کند که برخی شهروندان از این موضوع ابراز نارضایتی دارند و برای حل این دغدغه تقویت روحیه قانون مداری و فرهنگ سازی در زمینه رعایت مولفه های زندگی شهری از سوی اصحاب رسانه ، فرهگ و نهادهای متولی در جامعه ضرورت دارد.
معاون استاندار یزد با تأکید بر لزوم توجه شهروندان به اجرای قانون خاطرنشان کرد : برخی ساختمان ها نیز به علت قولنامه ای بودن و داشتن سند مشاع نمی تواند پروانه ساخت بگیرند که برای حل این مسئله ،جلساتی با شورای شهر و شهردای برگزار شده است و تلاش می شود موضوع با محوریت پلیس ساختمان به صورت مرحله ای ساماندهی شود.
اواخر سال قبل پلیس ساختمان یزد با حضور اعضای شورای اسلامی و مدیران شهری در محدوده شهرداری منطقه چهار راه‌اندازی شد .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار