رییس دیوان محاسبات کشور:
رییس دیوان محاسبات کشور حیف و فقدان کیفیت در انجام امور یا طرح‌ها را نيز نوعي فساد خواند و رسالت مدیریت صنعتی در اين باره را ارائه راهکار و تئوری براي تضمين كيفيت ذكر كرد.
کد خبر: ۷۳۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶ 25 April 2019

دکتر «عادل آذر» در چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی كه به ميزباني دانشگاه یزد برگزار شد، با اشاره به گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، به ارائه توضیحاتی پیرامون رسالت ملی رشته مدیریت صنعتی پرداخت.

وي كه رياست انجمن علمی مدیریت صنعتی ايران را نيز برعهده دارد ، در ادامه با بیان این که در حال حاضر نظام تخصیص منابع مالی در کشور با چالش‌هايی مواجهه است، گفت: واقعیت این است که امروز کشور ما با مسائل متعددی مواجه است که شامل صنعت، اقتصاد و وضعیت ما در محیط بین‌المللی است.

دكتر آذر ادامه داد: بحث عدالت و فساد در بررسی مسائل و چالش‌های کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و فساد لزوما به معنای میل نیست بلکه گاهی اوقات فساد از نوع حیف و فقدان کیفیت در انجام امور یا طرح‌های انجام شده است و رسالت مدیریت صنعتی این است که با ارائه راهکار و تئوری، کیفیت را تضمین کند.

وي همچنین بر رویکرد جامعه محوری مدیران صنعتی به جای پرداختن به مسائل صرفا آکادمیک تأکید کرد و افزود: با رویکرد جامعه محور و در نظر گرفتن شرایط جامعه و همچنین خروج از فضای صرفا آکادمیک مدیران صنعتی می توانند نقش موثر و مثبت خود در بهبود فرآیندها و حل چالش‌ها به عهده بگیرند.

وی تعریف حوزه مدیریت صنعتی در سطح کلان و همچنین شبکه سازی مدیریت صنعتی را دو راهکار مهم برای ارتقای وضعیت این رشته دانست.

رييس ديوان محاسبات كشور در پايان نيز تصریح کرد: در شبکه‌سازی چالش‌ها، دغدغه‌ها، پیشرفت‌ها ، فعالیت‌ها به اشتراک گذارده می‌شوند و پیشرفت اساسی در این رشته محقق خواهد شد.

نقش مدیریت صنعتی در تحولات

دکتر «محمدصالح اولیاء» رییس دانشگاه يزد و رييس چهارمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت صنعتی نيز در اين برنامه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد در اين دانشگاه، از حضور پر رنگ بخش‌های مختلف جامعه در این رویداد قدردانی کرد.

وي با بیان این که استان یزد در وضعیتی خاص قرار دارد که در آن وجه صنعت و اشتغال وجه غالب به شمار می‌آید بر اهمیت تئوری‌های مدیریت صنعتی در راستای افزایش کیفیت در زمینه های مختلف تأکید کرد.

رییس چهارمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت صنعتی همچنین با اشاره به اهمیت حرکت در بستر پیشرفت‌ها و دستاوردهای جدید، اظهار كرد: امروز ما نیازمند تئوری‌ها و تکنیک‌هایی هستیم که در جهان و در کشور مطرح هستند و در این راستا می‌بایست با آخرین دستاوردهای مرتبط آشنا باشیم.

وی با طرح این پرسش که جایگاه رشته مدیریت صنعتی در تحولات شتابان چیست؟ گفت: در پاسخ به این سوال می‌توان پاسخ داد که یا باید در شرایط سنتی این رشته باقی ماند و قائل به کفایت آن شد یا این که بپذیریم این رشته مانند سایر حوزه های مشابه خود نیاز به تغییرات اساسی و یک پوست اندازی دارد.

رییس دانشگاه یزد با بیان این که جامعه در برابر برخی پدیده ها منفعل است، اظهار كرد: در برابر تکنولوژی‌هایی که کاملا وارداتی هستند جامعه بیشترین انفعال را دارد لذا برای غلبه بر این معضل، رصد اتفاقات دنیا و در نظر گرفتن تأثیر آنها بر رشته‌های خودمان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و لازمه این کار داشتن پشتوانه فکری و تئوریک است.

ارتباط بین جامعه و کنفرانس

دکتر «سید محمود زنجیرچی» دبیر این کنفرانس نيز با اشاره به اهمیت علم در اثرگذاری بر جامعه، نوآوری این کنفرانس را در ارتباط‌گیری با جامعه و دوری از فضای صرفا آکادمیک دانست.

وي همچنین درنظر گرفتن موضوعات و محورهای کنفرانس را بر اساس نیازهای جامعه، طراحی ایده‌شو و امضای تفاهم‌نامه با شرکت‌های مستقر در یزد برای برگزاری تور صنعتی را از دیگر ویژگی‌های این کنفرانس دانست.

زنجیرچی تصریح کرد: نکته مهم و قابل توجه در این کنفرانس عدم بهره‌گیری از کاغذ و یا پوستر در تبلیغات بود و تلاش شد تا از طریق فضای مجازی و راه‌های دیگر از مصرف کاغذ و پوستر خودداری شود.

گزارش عملکرد و آمار

دکتر «سید حیدر میرفخرالدینی» دبیر علمی چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی هم در ادامه اين كنفرانس دو روزه به ارائه گزارش عملکرد این کنفرانس پرداخت.

وی گفت: در مجموع 264 مقاله به این کنفرانس ارسال شد که در نهایت و پس از ارزیابی داوران 212 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که از این تعداد 47 مقاله به صورت ارائه شفاهی و ما بقی به صورت پوستر هستند.

میر فخرالدینی اساس کار و فلسفه این کنفرانس را پرداختن به نیازهای صنعت و سازمان‌های مرتبط دانست.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار