فرماندار مهریز گفت: دستگاه های اجرایی در کنار اداره کتابخانه های عمومی و رسانه ها با همدلی و برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این شهرستان همکاری کنند.
کد خبر: ۷۳۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 24 April 2019

رضا زارع زاده مهریزی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان افزود: جلب مشارکت خیران برای کمک در اجرای طرح های فرهنگی و تشویقی و مدارس و دانشگاه ها در گسترش فرهنگ مطالعه در منطقه موثر است.
وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تغییر سبک زندگی و مطالعه در باره این موضوع اشاره کرد و بیان داشت: سبک زندگی اسلامی بسیار حائز اهمیت است و باید محور برنامه ها در کتابخوانی قرار گیرد.
فرماندار مهریز، کتاب و کتابخوانی را از مولفه های سبک زندگی اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری دانست و گفت: بحث کتاب و کتابخوانی باید در سبد اقتصادی خانواده ها قرار گیرد.
زارع زاده مهریزی با اشاره به این که فرهنگ سازی در خصوص کتاب و کتابخوانی باید به صورت بلندمدت اجرا شود بیان کرد: فضای مجازی و استفاده از شبکه های اجتماعی در چند سال اخیر تا حدودی موجب دور شدن مردم از مطالعه شده است .
وی افزود: برای تغییر این سبک و این جدایی که زمان بر است باید فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و اطلاع رسانی برای جذب مردم و جوانان به مطالعه اقدام های مناسب انجام شود.
فرماندار مهریز با اشاره به بازسازی کتابخانه عمومی امام هادی(ع) مهریز گفت: انعقاد تفاهم نامه بین انجمن کتابخانه های عمومی و اداره کل کتابخانه ها در راستای تخصیص بودجه برای بازسازی کتابخانه می تواند موجب رفع مشکل شود.
زارع زاده مهریزی، ارائه طرح های جدید در ارتباط با گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ضروری ذکر کرد و یادآور شد: ضعف های حوزه کتاب و کتابخوانی در منطقه باید شناسایی و در راستای رفع آنها و ارائه ایده های جدید در جلسه های انجمن کتابخانه های عمومی بحث کرد.

**فعالیت مدارس در ترویج فرهنگ کتابخوانی
همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در مدارس توسط مربیان پرورشی و سایر معلمان فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی انجام می شود.
سیدعلی کارآموز افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی، معرفی کتاب، بازدید فرهنگیان و دانش آموزان از کتابخانه ها، برگزاری نشست های کتابخوان و برپایی نمایشگاه های کتاب از جمله برنامه هایی در این ارتباط است که برگزار می شود.
مدیر آموزش و پرورش مهریز خاطر نشان کرد: تشویق دانش آموزان و فرهنگیان برای عضویت در کتابخانه ها و ترویج فرهنگ مطالعه در بین اولیای آنها از دیگر برنامه هاست.

**ضرورت همکاری رسانه ها
همچنین در ادامه رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز گفت: برای گسترش فرهنگ مطالعه در بین مردم و جوانان باید فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و اطلاع رسانی بیشتر شود.
سعید قریشی افزود: در این خصوص تاکنون کارهای خوبی با همکاری دستگاه های اجرایی، مسئولان، روحانیون، کانون های فرهنگی هنری مساجد، مدارس و دانشگاه ها انجام شده است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز خاطر نشان کرد: رسانه های گروهی نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در منطقه دارند و باید با تهیه اخبار و گزارش ها موجب جذب مردم و جوانان به مطالعه شوند.
قریشی به فعالیت های این اداره با همکاری اعضا و خیران اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات، نشست ها، معرفی کتاب، برگزاری نمایشگاه و غیره از اهم اقدام هاست.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز خاطر نشان کرد: پیگیری در خصوص تامین بودجه برای بازسازی کتابخانه امام هادی(ع) از مهم ترین برنامه های این اداره در سال 1398 است.
در این جلسه برخی از اعضا به طرح دیدگاه و ارائه پیشنهاد برای ارتقای کتابخوانی در منطقه به خصوص فرهنگ سازی و برگزاری نشست ها تاکید کردند.
در پایان جلسه « سیده خدیجه طباطبایی» و « ذریه طباطبایی» 2 نویسنده مهریزی، 2 نسخه از کتاب های تالیفی خود را به فرماندار اهدا کردند.
مهریز 12 کتابخانه عمومی با 140 هزار نسخه کتاب دارد.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار