رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با بیان این‌که افزایش هزینه‌های خرید قطعات اتوبوس ها، شهرداری را در تهیه آن با مشکل مواجه کرده است، گفت: براساس مصوبه شورای شهر یزد کرایه اتوبوس های درون شهری در سال جاری 20 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۷۳۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶ 24 April 2019

«محمدرضا شفیعی»  با بیان این که براساس قانون یک سوم هزینه حمل و نقل عمومی برعهده دولت، یک سوم برعهده شهرداری و یک سوم برعهده مردم است، اظهار کرد: به دلیل گرانی ها خرید قطعات اتوبوس برعهده شهرداری است.

وی با اشاره به افزایش 300 درصدی قیمت قطعات اتوبوس ها، افزود: این درحالی است که براساس مصوبه شورای شهر نرخ کرایه اتوبوس های داخل شهر برای سال 98 تنها 20 درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: بنابراین هزینه جابه جایی با کارت 600 تومان و به صورت نقدی 1200 تومان محاسبه می شود.

وی با اشاره به فعالیت 168 دستگاه اتوبوس در سطح شهر یزد، خاطرنشان کرد: هر اتوبوس به طور متوسط ماهیانه 300 مسافر را جابه جا می کند این درحالی است که جابه جایی روزانه مسافران باعث فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش هزینه ها می شود.

شفیعی در پایان در مورد نوسازی اتوبوس های فرسوده گفت: در دستور کار داریم مینی بوس هایی را در سال جاری جایگزین اتوبوس های فرسوده ای کنیم که اغلب در مسیرهای کم مسافر هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار