مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری جشنواره‌ «ریواس» در محل روستای علی آباد چهل‌گزی از توابع شهرستان مهريز خبر داد.
کد خبر: ۷۳۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸ 23 April 2019

«سید مصطفی فاطمی» ضمن اعلام اين خبر افزود: این جشنواره به همراه برنامه‌هاي متنوع در روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته جاری(5 و 6 ارديبهشت‌ماه) در دشت ریواس اين روستا برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی بهتر اين روستا و ظرفيت‌هاي آن خواند و بيان كرد: برگزاری جشنواره‌هایی که برگرفته از ظرفیت‌های روستاها هستند، منجر به معرفی و شناخت بيشتر پتانسیل‌های اين روستاها به ویژه روستاهای قدیمی و تاریخی و همچنين توسعه زیرساخت‌های گردشگری آنها می‌شود.

اين مسئول با اشاره به اين كه نام روستای علی‌آباد چهل‌گزی برگرفته از عمق مادر چاه واقع شده در اين روستا است، گفت: علي‌آباد چهل‌گزي از روستاهای زیباي توابع مهریز است که در مجاورت کوه ارنان واقع شده ولي کمتر مورد بازديد گردشگران قرار گرفته است.

فاطمی دشت ریواس روستاي علی آباد چهل‌گزی را نيز از ظرفيت‌هاي بالقوه گردشگري در اين روستا خواند و تصریح کرد: منظره دشت ریواس، فضای بسیار زیبایی است که توجه زیادی را به خود جلب می‌کند، ضمن اين كه در حاشیه برگزاری این جشنواره، غذاهای سنتی، صنایع دستی، اماکن تاریخی و آداب و رسوم مردم این روستا نیز معرفی خواهند شد.

گفتني است؛ «ریواس»، گیاهی خوراکی با فیبر بالاست که به صورت خودرو از اوایل فروردین‌ماه تا اول اردیبهشت ماه در مراتع ارچلان، کوه چاه ترش و بازرگان علی آباد چهل گزی مهریز می‌روید و دشت ریواس علی آباد چهل گزی را به یکی از مناطق گردشگری شهرستان تبديل كرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار