شهردار بافق با اشاره به بازدید بیش از 187 گردشگر از تفرجگاه آبشار بافق، از صدرنشینی مجدد این شهرستان در بازدید گردشگران نوروز 98 خبر داد.
کد خبر: ۷۳۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 22 April 2019

«سید علی نوروززاده» با اشاره به صدرنشینی بافق در بازدید‌های نوروزی امسال، اظهار کرد: تفرجگاه آبشار در بافق با جذب و بازدید بیش از 187 هزار گردشگر، بیشترین آمار گردشگران را به خود جذب و شهرداری بافق جایگاه برتر استان را به منظور برتر شدن تفرجگاه آبشار در استان کسب کرد.

وی برگزاری برنامه‌های متنوع و با نشاط در قالب چهارمین جشنواره نوروزی در این تفرجگاه را عامل اصلی کسب این جایگاه خواند و گفت: این جشنواره با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی، غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان و مسافران و معرفی بیشتر ظرفیت‌های گردشگری این شهر در نوروزگاه بزرگ آبشار برگزار شد که خوشبختانه با افزایش تفریح‌هایی خانوادگی، رضایت مجدد شهروندان و گردشگران را جلب کرد.

شهردار بافق از نوروز به عنوان فرصتی مناسب در راستای معرفی آيین‌ها و سنت‌های شهرستان‌ها یاد کرد و گفت: یکی از برنامه‌های جذاب جشنواره نوروزی بافق رفاقت فرهنگی با سایر اقوام ایرانی است که شهروندان و مسافران نوروزی را از نزدیک با سبک زندگی عشایری در سیاه چادر‌ها، پخت نان محلی، شیرینی و غذای محلی، صنایع دستی، آيین‌هایی چون ازدواج و موسیقی سنتی قوم بزرگ «کرد» آشنا می‌کند و استقبال بسیار زیادی از این برنامه شد.

وی در همین راستا افزود: در بخش بهترین جشن آئینی، آئین دوستی با اقوام ایرانی که از سوی شهرداری بافق در آبشار بافق برگزار شد، رتبه اول استان در این زمینه را کسب و «علی اصغر موفق» مسئول روابط عمومی شهرداری لوح تقدیر این برنامه‌ها را دریافت کرد.

وی با بیان این که شهروندان و مسافران نسبت به ماهیگیری در کویر رغبت زیادی نشان دادند، گفت: این برنامه که همراه با فضایی پر شور و نشاط برگزار می‌شود با عنوان مسابقه «صید و صیاد» مورد استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان قرار گرفت.

نوروززاده در ادامه در مورد فعالیت‌های عمرانی این شهرستان، تصریح کرد: ورودی‌های این شهر ساماندهی شدند و مبلمان شهری، تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در جذب مهمانان و مسافران نوروزی تاثیر قابل توجهی داشت.

این مسئول افزود: معابر، پیاده‌روها، اصلاح علائم ترافیکی، توسعه فضای سبز و گل‌کاری‌ها، نصب المان‌ها، تامین روشنایی و نورپردازی، بهسازی و توسعه مبلمان شهری، توسعه تفرجگاه‌ها از جمله پارک آبشار نیز از دیگر اقداماتی بود که به منظور رفاه شهروندان و گردشگران انجام شد.

وی برپایی غرفه‌های نمایشگاهی از آداب و رسوم مردم شهرستان، نمایش سنتی حاجی فیروز و عمو نوروز، مسابقات ورزشی، بومی و محلی، اجرای موسیقی سنتی، ورزش باستانی زورخانه و توزیع چای آتشی صلواتی را نیز از دیگر برنامه‌های چهارمین جشنواره نوروزی آبشار برشمرد.

نوروززاده در رابطه با مسابقه پرهیجان خانوادگی، تصریح کرد: این مسابقه تحت عنوان مسابقه «مار و ماهی» برای دومین بار برگزار شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت که در ارزیابی نهایی استان جزو برنامه‌های شایسته تقدیر شد.

شهردار بافق ادامه اداد: مسابقه جذاب و هیجان انگیز خانواده برتر از دیگر مسابقات خانوادگی چهارمین جشنواره نوروزی آبشار بود.

وي به مسابقات ویژه بانوان اشاره کرد و گفت: مسابقات تنیس روی میز، طناب کشی، فریزبی و دارت هم در پارک بانوان شهرداری برگزار شد.

 

نوروززاده اجرای جنگ‌های شبانه را نیز از نقاط قوت جشنواره امسال دانست و گفت: جنگ های شبانه با حضور هنرمندان بومی، استانی و کشوری طی مدت سه شب برگزار شد.

گفتنی است، شهرداری بافق همچنين در سالجاري جایگاه اول فعالان گردشگری استان را کسب و مانند سال گذشته در اين بخش صدرنشین شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار