امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با تاکید بر این‌که معنای واقعی انتظار در جامعه ترویج داده شود گفت: خدمت به نیازمندان بخشی از فرهنگ انتظار است .
کد خبر: ۷۳۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳ 20 April 2019

آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» با اشاره به این‌که معنای انتظار این نیست که ما بنشینم و منتظر بمانیم تا زمان ظهور فرا برسد اظهار کرد: این تفکری است که برخی از فرقه‌هایی از آن پیروی می‌کردند و اعتقاد داشتند که باید دست روی دست گذاشت و بگذاریم گناه‌ها توسعه پیدا کند چون امام زمان وقتی ظهور می‌کنند که زمین پر از ظلم و جور می‌شود .

وی با اشاره به این‌که این حرف کاملا نادرست است افزود: زمانی هم تعبیر ما از انتظار این است که ما زمینه لازم را فراهم کرده و مردم را به پیشرفت و انقلابی بودن مشتاق کنیم و آرمان‌های امام زمان را به آنها بیان نماییم .

امام جمعه یزد معنای منتظر بودن را زمینه‌سازی برای ظهور حضرت دانست و گفت: حضرت امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب سعی بر آماده‌سازی مردم برای ظهور داشت و مقام معظم رهبری هم در این راه حرکت می‌کنند .

ناصری یزدی در ادامه با اشاره به این که هر کسی که در زمینه مهدوی فعالیت دارد باید به انقلاب و ولایت متصل شود تصریح کرد: الان کشتی‌بان انقلاب ما ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است و همه باید در این مسیر قرار گیریم .

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر این‌که دعاخواندن و زیارت خواندن بخشی از مسیر انتظار است بیان کرد: نباید ما به دعا خواندن و زیارت داشتن اکتفا کنیم و در عمل کاری برای ظهور حضرت نکنیم .

وی با تاکید بر این که باید معنای واقعی انتظار در جامعه ترویج داده شود تصریح کرد: این که مقام معظم رهبری می‌فرمایند از انحراف‌ها در انتظار پرهیز شود همین است که یک موقع در بین مردم ترویج داده نشود که برای انتظار باید تنها دعا خواند و هیچ کاری انجام نداد .

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که انتظار در شرایط فعلی به این معنی است که دست نیازمندان و مستضعفان گرفته شود و برای نجات آنها از مشکلات حرکت کنیم، افزود: در زمان حاضر کمک به سیل زدگان و رفع مشکلات آنها با هدف رضای خدا و امام زمان(عج) قطعا کاری که منتظران حضرت باید انجام دهند .

ناصری یزدی گفت: منتظر امام زمان(عج) نمی‌تواند بی حرکت و منفعل باشد بلکه همیشه باید در زیر چتر ولایت حرکت کند و برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش کند و در تعالیم و آموزش‌ها هم باید ترویج این فرهنگ به صورت جدی مد نظر قرار گیرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار