معاون دادگستری یزد:
معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: کانون اصلاح و تربیت یزد از حیث برنامه های فرهنگی و امکانات آموزشی در ردیف کانون‌های کم نظیر در کشور و جرء موفق ترین کانون ها در انجام رسالت اصلاحی است.
کد خبر: ۷۳۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 20 April 2019

«محمدرضا عرشیان» در حاشیه بازدید از کانون اصلاح و تربیت یزد، اظهار كرد: نوجوانان از روحیه لطیف و سرشت پاکی برخوردارند که باید همواره در مسیر تربیتی صحیح قرار گیرند، حال اگر بنا بر یک حادثه و یا اتفاق دچار یک لغزش یا خطا شوند، باید آنان را در یک مسیر صحیح تربیتی با هدف اصلاح ماندگار و اثر بخش قرار داد که در نظام اسلامی، کانون اصلاح و تربیت این رسالت سنگین را بر دوش می‌کشد.

وی با اشاره به حمایت خیِّرین در کمک به کانون اصلاح و تربیت، گفت: نقش خیِّرین و کمک‌های آنان به این مجموعه بسیار مهم و اثر گذار است که اگر حتی در اصلاح یک فرد هم تأثیر داشته باشد همچون یک صدقه جاریه برای خیِّر اجر معنوی دائمی ایجاد می‌کند.

این مقام قضایی در این بازدید موضوعات فرهنگی و برنامه های در حال اجرا و برنامه های فرهنگی آینده کانون را مورد بحث و بررسی قرار داد و تصریح کرد: کانون اصلاح و تربیت یزد، یکی از موفق ترین کانون های کشور محسوب می شود که از امکانات رفاهی، حرفه آموزی، مهارت آموزی، ورزشی و بهداشتی بسیار خوبی برخوردار می باشد.

وي وجود اتباع بیگانه در کانون اصلاح و تربیت و تناسب جمعیتی آنان با نوجوانان بومی را باعث تعجب و تأمل دانست و بیان كرد: وجود 20 درصدی نوجوانان بومی در کانون و 80 درصدی اتباع بیگانه این نوید را می‌دهد که اساساً در تربیت نسل نوجوان کشور نسبت به سایر بلاد تلاش بهتری صورت گرفته اما در نگرش بعدی باید به این موضوع دقت کرد اصلاح یک فرد همانند اصلاح کل جامعه است و باید نسبت به تربیت و اصلاح نوجوانان بزهکار اتباع بیگانه نیز اهتمام ویژه داشت.

عرشیان در بخش پایانی سخنان خود ابراز كرد: حال که اتباع کشورهای همسایه به دلایل گوناگونی در کشور ما زندگی می‌کنند و رفت و آمد دارند، انتظار می‌رود تا نسبت به اجرای ضوابط و مقررات قانونی، اهتمام جدی داشته و از اقدامات هنجارشکن و ارتکاب جرائم به جد خودداری نمایند چرا که میهمان در هر کشوری باید آداب و ضوابط و مقررات میزبان را رعایت نماید.

گفتني است؛ در کانون اصلاح و تربیت یزد 37 نوجوان در حال گذراندان دوران محکومیت خود هستند که تنها هشت نفر آنها ایرانی هستند و مابقی از اتباع بیگانه هستند که جرم غالب آنان سرقت و مواد مخدر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار