معاون سازمان فرهنگی ورزشي شهرداری یزد:
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با تاكيد بر اين كه نحوه برخورد جامعه با کودکان كار موثر در سرنوشت آنهاست، از شهروندان خواست از كمك مالي به كودكان كار و خياباني بپرهيزند چرا كه اين قبيل كمك‌ها چيزي را عايدشان نخواهد كرد.
کد خبر: ۷۳۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 20 April 2019

«حمید زارع هرفته» با تاکید بر این که مردم نباید از کودکان کار خرید کنند، اظهار کرد: متاسفانه برخلاف تصور عموم، این کودکان پس از فروش کالاهای خود نيز از بند فروشندگی در خیابان‌ها رها نخواهند شد بلکه تا زمان مقرری که براي آنها تعیین شده بايد به فروشندگی بپردازند لذا تصور اشتباهی است که با خرید از این کودکان، کار آن‌ها به پایان می‌رسد و می‌توانیم زمانی را برای آسایش و رفاه آن‌ها فراهم کنیم.

وي نحوه برخورد جامعه با این کودکان را عاملی موثر در سرنوشت این افراد عنوان کرد و گفت: نباید به کودکان کار كمك مالي كرد چرا که اغلب این کودکان نیروهای کار برخی از افراد سودجو هستند و کمک‌های نقدی به این کودکان هیچ نفعي را شامل حالشان نخواهد كرد.

این مسئول افزود: البته در حين حال نيز مردم نباید به این افراد بی‌اعتنا باشند و عدم کمک به آن‌ها را بهانه‌ای برای بی‌توجهی به آن‌ها تلقی کنند چرا كه این کودکان نيز مانند سایر کودکان جامعه از رفتارهای دیگران تاثیر می‌گیرند و هر نوع رفتار سوئی از سوی دیگران منجر به اجتماع‌گریزی و تنفر آ‌ن‌ها از جامعه خواهد شد.

وی در همین رابطه خاطرنشان كرد: کودکان کار نیز بخشی از جامعه هستند و باید مانند همه کودکان به بالندگی و رشد آنها کمک کنیم لذا می‌توانیم خدمات و کمک‌های خود را به منظور بهره‌گیری حتمی آن‌ها به شکل میوه و انواع خوراکی تبدیل کنیم و مطمئن شویم که این اقلام هر چند کم نیز به مصرف کودک می‌رسد.

زارع هرفته با اشاره به این که جامعه باید محل استقرار کودکان کار را به مرکز اورژانس اجتماعي به شماره 123 گزارش دهند، تصریح کرد: مرکز کودکان کار و خیابانی بهزیستی مستقر در محل اورژانس اجتماعی به این کودکان، خدمات آموزشی و فرهنگی ارائه می‌دهد و با اقداماتی که برای این کودکان انجام می‌دهد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی برخاسته از دامن این کودکان در جامعه خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار