مدیر کل جدید تعاون روستایی استان یزد در مراسمی با حضور «رضا رحیمی» عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، دکتر «داریوش حشمت» مشاور مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و «سیدجمال سجادی پور» رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد و جمعی از مسئولین استانی معرفی شد.
کد خبر: ۷۳۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 20 April 2019

در این مراسم «يدالله جوادپور» به عنوان مدیر کل جدید تعاون روستایی استان معرفی شد و از تلاش های «علی جهازی» مدیر سابق این اداره کل تقدیر به عمل آمد.

«سیدجمال سجادی پور» رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به کم آبی یزد، اظهار کرد: اگرچه یزد به ظاهر استانی کم آب است اما به همت کشاورزان سخت کوش خود جایگاه بسیار خوبی در بخش های مختلف از جمله تولید محصولات زراعی و باغی دارد.

وی با بیان این که استان یزد در زمینه تولید محصولات باغی جایگاه سیزدهم کشوری را به خود اختصاص داده است، افزود: در حوزه تولیدات دامی نیز با تکیه بر آب مجازی، ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان فراهم شده که در بسیاری از سرانه ‎ های تولیدی بیش از چیزی که در کشور است، در این استان اتفاق می افتد.

رییس سازمان کشاورزی استان یزد، با اشاره به این که یزد در تولید تخم مرغ، شیر و گوشت مرغ تا دو برابر کشوری سرانه تولید دارد، گفت: بنابراین تعاون روستایی می تواند نقش بسیار مهمی در تکمیل زنجیره های تولید و زنجیره های ارزش تولید ایفا کند.

وی در ادامه حضور دلالان و واسطه ‎ گران را عمده ترین مشکل این حوزه عنوان و تصریح کرد: این دلالان از بیشترین منافع بخش های کشاورزی استفاده می کنند.

سجادی ‎ پور بیان کرد: بنابراین هر چه قدر تشکل ‎‎ ها قوی تر در این حوزه ورود پیدا کنند و از مراحل قبل و بعد از تولید حضور موثر داشته باشند، منافع مناسب‎تر به تولید کننده و بهره بردار برمي ‎ گردد.

وی به ظرفیت های استان یزد در بخش های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: ضروری است به سمت و سویی حرکت کنیم که حجم بیشتری از زنجیره و چرخه تولید را از مرحله تامین تا عرضه در دست بگیریم.

این مسئول توجه به ورود تکنولوژی های جدید و تعاونی در فضای مجازی را راهکاری برای عدم نیاز به سرمایه گذاری های وسیع دانست و بیان کرد: با این اقدام جامعه وسیعی را تحت پوشش خود قرار می دهیم و می توانیم از ظرفیت ها بیشتر استفاده کنیم.

حجت الاسلام «سید محمد موسوی» نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی مدیران در راستای اجرای وظایف مدیریت خود، اظهار کرد: بی برنامگی، اولین آفتی است که می تواند گريبانگير مدیران شود به گونه ای که فرد بی برنامه نمی ‎ تواند مدیریت خود را به سامان برساند.

وی با بیان این که اعتماد به سست عنصرها دومین آفتی است که می تواند مانع پیشرفت مدیران شود، افزود: این افراد سست عنصر را می توان در هر بخشی یافت بنابراین تنها فراست مدیر است که می تواند خود را از این افت نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان غفلت در انتساب ‎ ها را از دیگر آفات مدیریت برشمرد و گفت: مدیران باید بدانند چه افرادی را برای چه مسئولیتی انتساب می کنند و در مقابل نیز توجه داشته باشند که در امر مدیریت باید ضابطه ها بیش از پیش بدرخشند و از طرف دیگر نیز رابطه ها بیش از پیش رنگ ببازند.

وی با بیان این که انتساب مدیران کم تجربه موجب می شود در دنیای مدیریت آفات فراوانی برای کشور و استان به ارمغان آید، خاطرنشان کرد: کشور ما به اندازه ای که مدیران متعهد غیرمتخصص ضربه دیده است از مدیران متخصص غیر متعهد ضربه ندیده است.

حجت الاسلام موسوی در پایان با اشاره به این که تکبر و غرور از دیگر آفات در امر مدیریت به شمار می رود، گفت: افتی بالاتر از این نیست که مدیر به کارهای جزیی بپردازد و به چارچوب و اهداف سازمان و وظایف خود توجه نکند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار