اولين همايش ملي «فرهنگ رضوي، بانوان فرهيخته» و جشنواره شب شعر «بانوي آفتاب» با محوريت بانو ستي فاطمه به ميزباني يزد برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۷۳۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 18 April 2019

«محمدحسین رحیمی نسب» دبير اين همايش با اشاره به برگزاری این جشنواره برای اولین بار در خارج از آستان قدس رضوی، اظهار کرد: این همایش که به منظور بزرگداشت «ستی فاطمه خاتون» همسر امیرچخماق حاکم یزد و خواهر بانو «گوهرشاد» برگزار می‌شود، هر ساله در آستان قدس رضوي برگزار و در اين مراسم از هشت بانوی ایرانی و خارجی نیکوکار و فرهیخته تجلیل به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره در استان یزد، تصریح کرد: پیوند خواهری «ستی فاطمه خاتون» و «گوهرشاد» بانوی پاکدامنی که وقفیات زیادی را در خراسان داشته است، زمینه برگزاری این جشنواره به همت آستان قدس رضوی را فراهم کرد چرا كه ستي فاطمه نيز یزدی خدمات عمرانی و وقفیات زیادی را براي شهر يزد انجام داده است.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد در مورد برنامه‌های این همایش تصریح کرد: این همایش در روزهاي دهم و یازدهم اردیبهشت ماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

وي خاطرنشان كرد: البته برگزاری شب شعر «زنان آفتاب» به عنوان بخشی از برنامه‌های این همایش در محل آب انبار صاحب‌الزمان واقع در میدان امیرچخماق برگزار خواهد شد.

اين مسئول در رابطه با این شب شعر افزود: این برنامه که در ابتدا به صورت استانی در نظر گرفته شد، پس از دریافت 60 اثر از سراسر کشور و 20 اثر از داخل استان با موضوعات امام رضا (ع)، بانو ستی فاطمه و حضرت معصومه (س) در قالب يك همايش ملی برگزار خواهد شد.

رحیمی‌نسب از ارسال 65 مقاله به دبیرخانه همایش نیز خبر داد و گفت: به هشت مقاله برتر این جشنواره که با محوریت بانوان، وقف و امور خیریه، بازخوانی زندگانی و خدمات بانو ستی فاطمه و فرهنگ و سبک زندگی رضوی در خانواده و جامعه با تاکید بر نقش مادری ارسال شده است، هدایایی اهدا خواهد شد.

وي ضمن ابراز اميدواري نسبت به افزوده شدن حدود 30 مقاله دیگر به مقالات اين همایش، از حضور دو مهمان ویژه کشوری نیز در این همایش یاد و تصریح کرد: نشست یک روزه نیز با حضور 30 نفر از مسئولان خادم‌یاران علمی هر استان نیز که جزو شرکت‌کنندگان همایش ستی فاطمه خواهند بود، برگزار می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنها 70 مورد وقف امام رضا(ع) در استان یزد، بیان کرد: در شهری ملقب به دارالعباده، حسینیه ایران و همچنین شهر جهانی، وقفیات متعلق به امام رضا(ع) باید بیشتر باشد چرا که بعضاً در برخی از شهرستان‌ها حتی موردی از وقف متعلق به امام رضا(ع) وجود ندارد.

رحيمي نسب در پايان نيز خواستار گفتمان‌ها و همچنين نصب بیشتر المان‌ها و نمادهایی از امام رضا(ع) در استان يزد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار