مدیر عامل اتحادیه مرغداران یزد مطرح كرد؛
مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان یزد معتقد است كه عدم عمل دولت به تعهداتش نسبت به مرغداران، عامل اصلی بی‌ثباتی قیمت گوشت مرغ در بازار عرضه است.
کد خبر: ۷۳۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 17 April 2019

«مهدی دشتی» ضمن گلايه از عدم تعهدات دولت نسبت به مرغداران، تصریح کرد: دولت موظف شده با نرخ مشخصی نهاده‌ها را در اختیار مرغداران قرار داده و مرغداران نیز متعهد هستند که هر کیلوگرم گوشت مرغ را به قيمت 11 هزار و 500 تومان به دولت تحویل دهند اما مشکل فعلی عدم تعهد کافی دولت به تعهدات خود نسبت به مرغداران است که موجب بي‌‌ثباتي قيمت در بازار شده است.

وي با تاكيد بر اين كه برطرف شدن این مشکل قیمت مرغ را در قيمت 11 هزار و 500 تومان ثابت نگه خواهد شد، از دو میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداري‌هاي استان طي فروردین ماه جاري خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه محدود مشکلات ناشی از کمبود نهاده‌ها نيز به همت دولتمردان در سالجاري مرتغع شود.

«سید حسین بخشایش» مدیر امور بازرگانی جهاد کشاورزی استان نيز به دنبال اين اظهارات، عنوان كرد: در حال حاضر مشکلی در زمینه نهاده‌ها و تامین مواد اولیه مرغداری‌ها وجود ندارد و خوشبختانه کلیه‌ی نهادهای تامین کننده گوشت مرغ با مجوز دولت وارد كشور می‌شود اما بعضاً برخی از شرکت‌های واردکننده نسبت به انجام تعهداتشان كوتاهي كرده و در تامين به موقع نهاده‌هاي مورد نياز مرغداري‌ها سهل انگاري و آن را با تاخير به دست آنها مي‌رسانند.

به گفته وي، مشکل فعلی مرغاران ناشي از عدم تعهد برخي از اين شرکت‌هاست که به زودی مرتفع و قیمت گوشت مرغ نيز تثبت خواهد شد.

بخشايش از نبود مشكلي در مورد تامين گوشت مرغ در بازار آزاد خبر داد و در اين باره نيز تصريح كرد: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار آزاد با قیمت 13 هزار و 800 تومان عرضه می‌شود كه در عرضه تنظیم بازار اين قيمت معادل 11 هزار و 500 تومان تعيين شده است.

مدیر امور بازرگانی جهاد کشاورزی استان یزد در مورد تاثیر ارز نیمایی بر قیمت گوشت مرغ نيز اظهار كرد: یقیناً اقدامات کنترل کننده دولت مانند ارز نیمایی به ثبات قیمت گوشت مرغ کمک می‌کند و منجر به تثبيت قيمت مي‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار