مدير‌کل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري یزد، گفت:‌ توانمند‌سازی و افزایش مهارت فردی نقش مهمی در کاهش آمار کودکان کار ایفا می‌کند.
کد خبر: ۷۳۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 17 April 2019

«فخرالسادات خامسی‌هامانه»  با اشاره به برنامه‌های در دستور کار دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در سطح استان‌،اظهار کرد:‌ در ادامه برگزاری جشنواره باز باران مسابقات ورزشی کودکان کار در یزد برگزار شد.

وی حمايت استعداد يابي و توجه بيشتر به کودکان خياباني و کار را از جمله اهداف برگزاری این دوره مسابقات دانست و افزود:‌ فرهنگ‌سازی این مهم که مردم باید حامی کودکان کار باشند از دیگر اهداف کلان برنامه‌های دفتر امور اجتماعی استانداری یزد در حوزه کودکان کار است.

مدير‌کل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري یزد حضور بیش از 50 نفر کودک کار را یکی از مهمترین ویژگی‌های این مسابقات عنوان کرد و گفت:‌ شرکت کنندگان در این مسابقات در رشته‌های دارت، هفت سنگ و مار و پله با یکدیگر به رقابت پرداختند.

خامسی‌هامانه در ادامه مشارکت تمام اقشار جامعه برای نهادینه کردن فرهنگ حمایت از کودکان کار را ضروری دانست و تصریح کرد:‌ در برنامه‌های تدوین شده حمایت از کودکان کار بحث خرید نکردن از آنها به منظور ایجاد زمینه عدم بکارگیری این کودکان مد نظر قرار گرفته است.

این مسئول با بیان این که کودکان کار در درجه اول کودک هستند و نیاز به بازی کودکانه دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از سودجویان به منظور سوء استفاده از احساسات مردم و البته هزینه‌های کم، کودکان مظلوم و بی‌پناه را مجبور به حضور در خیابان و دستفروشی می‌کنند.

وی در پایان دستفروشی کودکان را عامل یکی از جدی‌ترین آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت:‌ توانمندسازی کودکان و البته افزایش مهارت‌های فردی کودکان کار نقش مهمی در کاهش آمار کودکار کار در جامعه ایفا می‌کند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار